MissMe*med*lillegutt Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 ..hvordan gjorde dere det i forhold til barnefar? Hadde dere han med helt fra begynnelsen, eller kom han først når riene begynte å komme? Jeg skal mest sannsynlig bli satt igang i morra tidlig (36+3) og lurer litt på hvordan vi skal gjøre det.. Det kan jo ta ganske lang tid før riene kommer, eller? Skulle få noen tabletter i skjeden og klyx til å begynne med å se virkningen av dette.. Bare tenker det blir jo veldig slitsomt for barnefar å være der hele tiden hvis det tar timesvis før det i det hele tatt begynner å skje noe.. Samboeren min har ME (kronisk utmattelsessyndrom) så jeg vil jo helst han skal være så opplagt som mulig til å kunne være der for meg når det står på som verst.. Vi bor forresten bare 5min kjøretur fra sykehuset jeg skal føde på Lyst å dele deres erfaringer med meg?
Ladybug~N&E Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 siden mannen din har me jeg hadde nok latt han være hjemme frem til riene hadde startet. det kan som du sier ta ganske lang tid når man må gjennom en modningsprossess. tror det er sånn at de gir max 3 piller om dagen med 6timers mellomrom så dersom den første ikke setter igang stort så kan det jo ta ganske så lang tid. etter det jeg har hørt så må man ligge en time etter pillen er satt men etter det så kan man ut å gå. kanskje du kan ha med din mor eller ei venninne som er med på modningen så slipper du å sitte på rommet eller tuslende rundt i gangene helt alene i timesvis. så kan du sende henne hjem når riene starter og det er på tide å få mannen på plass;) min man er ikke syk på noen måte så hadde nok mått ha vært med hele veien. men han skulle fått reist hjem å hvilt og spist dersom han hadde behov.
Ladybug~N&E Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 jeg glemte å si at jeg blei planlagt satt igang selv første gangen og hadde med meg mannen fra start til slutt men jeg var moden og hadde 3cm åpning så jeg trengte ingen piller. de tok vannet og satte meg på drypp og ungen var ute på 4timer.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2010 Åj, gikk såpass raskt ja De har ikke sjekket meg for modning eller noe, men er nok sikkert ikke moden enda siden jeg bare er 36uker..
ellen-propellen Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Fra jeg ble satt igang til jeg hadde effektive rier og fikk epidural gikk det 5 timer. Jeg vet om folk som reiser hjem mens de venter på rier etter å ha fått modningspiller. Så han kan sikkert være hjemme, om det er greit for deg. Men det er pyton kjedelig å ligge på sykehus alene da;-) Du er det viktigste her, så du må føle på hva du mener selv.
Anabelle2010 har født! Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Synes det første forslaget om at mannen din venter hjemme til fødselen virkelig er i gang og heller ta med en venninne, hørtes bra ut for begge parter. Jeg vet ikke veldig mye om ME men har skjønt det som at det er en sykdom man ikke skal tulle med! For meg hadde det vært viktigere å ha mannen min der når det virkelig skjer, og heller hamstre blader, sudoku, noe godt å tygge på og evt. tatt med laptoppen og en dvd eller to for å fordrive tiden hvis ingen andre hadde mulighet til å være med. Og så er han jo hos deg i løpet av 5 min når du trenger det
....().... Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 Hei. Hvorfor settes du igang? Jeg hadde svangerskapsforgiftning og ble satt i gang med tablett sist. Fra den var satt gikk det ca 3 timer til fødselen var over. Vi rakk ikke hente bag og kamera i bilen engang. Kunne ikke unnvære han ett minutt. Det trenger ikke ta lang tid. Hva med å snakke med sykehuset og forhøre seg om det er mulig for han å ha en seng på rommet så han kan hvile der om det ikke er bruk for han hele tiden? Hvis det er rolig på føden, burde det jo la seg gjøre.
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Mannen var med fra første stund, selv om det tok 6 timer før jeg fikk rier. Jeg hadde ikke orket å være alene de timene.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2010 Settes igang pga. nyreproblemer. Vi ble enige om å reise opp sammen i morra å se ting ann litt utover dagen Hvis det drar veldig ut så skulle han heller reise hjem litt å slappe av, mens mamma kommer opp til meg å holder meg med selskap Bor jo bare 5min unna, så er jo fort for han å hive seg i bilen å kjøre til sykehuset dersom ting skulle skje
fia08 Skrevet 31. januar 2010 #10 Skrevet 31. januar 2010 Jeg hadde mannen hos meg hele tiden bortsett fra om nettene. Og trengte han så absolutt i de tre dagene det tok!
ano`num *17.03.10* Skrevet 31. januar 2010 #11 Skrevet 31. januar 2010 Jeg var innlagt nrår jeg ble satt i gang. Men han kom før de startet med klyx og gele`en. Jeg fikk virkning alt under de 2timene jeg måtte ligge i senga. Husker siste timen var hard for riene var så sterke. Hun ble født 12 timer senere. Er glad han var der med en gang ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå