Gå til innhold

Freia eller Freja?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Vi klarer liksom ikke helt å bestemme oss for skrivemåten.. Har en datter fra før som heter Ronja - blir det litt rart med RonJA og FreJA? Samtidig er Freia sjokoladefabrikk-assosiert... Råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navnene blir ikke mer ulike av å stave dem med forskjellige bokstaver, så jeg ville valgt Freja.

(Hva med Frøya?)

Skrevet

Siden du spør: Freja. Freia er og blir sjokolade for meg :) Siden Freia stod først i overskriften din trodde hjernen min med en gang at du lurte på noe sjokoladerelatert...

Skrevet

Enig i at freja blir best av de to. men henger meg på at frøya er enda finere:O)

Skrevet

Gå for Frøya!! Det er et alldeles nydelig navn! Freja og Freia blir sjokolade for meg også..

Skrevet

Jeg ville også gått for Frøya!

Skrevet

definitivt Freja!!Som tidligere nevnt,Freia er og blir sjokolade!

Skrevet

Frøya :-)

For meg er Freia/Freja melkesjokolade uansett skrivemåte. Ellers så var det et veldig fint navn altså :-)

Skrevet

Hva med Freya?

Enig i at Frøya er kjempefint. For oss hadde det vært uaktuelt fordi halve familien er amerikansk, og da funker det dårlig med æ/ø/å i navnet.

Mannen min synes Freya er så fint, men siden vi hadde et annet navn plukket ut til en evt. datter for minst 10 år siden, så ble det "feil" å skulle bruke et annet navn:)

Jeg ville heller valgt Freja enn Freia, og synes absolutt ikke at Ronja og Freja blir "rart", de navnene klinger jo veldig bra sammen:)

Skrevet

For meg er Freia eller Freja sjokolade uansett... Ville valgt Frøya, jeg!

Skrevet

Freja, fordi jeg syns det ser finest ut på papiret når du skriver det. Det var det vi tenkte på når vi valgte hvilken måte vi vil at Lucas/Lukas skal skrivest på til vår kommende sønn. Og hva så om navnene er like på slutten?? Mange liker å ha navn som passer sammen på sine barn.

Selv valgte jeg Lucas fordi jeg syns det ser så rett frem og enkelt ut. Mens jeg syns Lukas ser klumpete og vanskelig ut.

Samme blir det for meg med Freia og Freja. Freia blir så flatt og virker litt billig, mens Freja virker mer fint og elegant når man ser det.

Jeg vet jeg har en sær og rar måte å tenke på. Men tenk litt på det, hvem syns du ser finest ut på papiret?? Husk du skal skrive navnet resten av ditt liv:)

Skrevet

tusen takk for gode synspunkter, damer! veldig fint. jeg synes frøya er fint, men mannen min er engelsk, så da tror jeg det er greit å styre unna ø-en. ikke for hans del, men for hennes tilknytning til england, slipper kanskje noen komplikasjoner. dessuten synes jeg nok freja/freia er finere.. jeg tror nok vi lander på freja. enig med det dere sier! deilig å få sånt på plass!

så er jo spørsmålet bare om hun passer til navnet... ronja skulle egentlig hete karla, men det passet ikke. og det ser vi nå; ronja er perfekt til henne!

Skrevet

Hva med Freya?

Både Freia og Freja er jo ganske like når man uttaler dem, så regner med at det er mer skrivemåten du sikter til når du vil ha innspill???

Passer sammen med Ronja uansett syns jeg!

Syns Freya med Y høres best ut på engelsk:-)

Skrevet

Første jeg tenkt på var også sjokolade.... :S

Skrevet

Vi var også inne på navnet freja til første jenta vår og folk var så kritiske at vi ikke valgte det. Kommenterte på det med sjokolade osv, som gjorde at vi ikke valgte det, men angrer litt nå. Syns det er nydelig og så vidt jeg vet er det et vanlig navn i Sverige og der sier de mere "Freijja" og det låter så fint. Jeg ville valgt med J og ikke i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...