Gå til innhold

2.trimester igår :) Har " alle" offentliggjort nyheten?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er 12+1 idag. Det er kun nærmeste familie og et par venner som vet det. Vi skal på kontroll med UL neste uke, og kjenner på meg at jeg må vente til vi har vært der før vi forteller det. Er så redd det skal være noe galt..? Vet ikke hvorfor.. Er 2.gangs.. Vil bare at dagen med kontrollen skal kommer fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på akkurat samme måte!

Kun nærmeste familie og noen venner som vet det, og sånn skal det forbli til vi har vært på UL. Eller iallefall til vi har vært hos jordmor og fått hørt hjertelyd. Jeg er kanskje over gjennomsnittet nervøs for at det ikke skal gå bra, så det er derfor jeg holder igjen sånn for å fortelle det. På en annen måte vil jeg jo dele det med hele verden, men jeg synes det er greit å ikke offentliggjøre det med en gang. Bor på et lite sted, så da vet plutselig alle det, og det er jeg ikke interessert i- ennå.

Andregangs jeg også, så håper det går like bra denne gangen som sist:)

 

Lykke til på UL, å lykke til med offentliggjøringa, hehe:) Det er veldig stas, så jeg kan nesten ikke vente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det ganske tidlig, men det var rett og slett fordi det hadde vært umulig for meg å holde det skjult. Jeg var utrolig dårlig og ble kvalm av de fleste lukter og smaker som jeg til vanlig liker, så hadde ikke klart å komme gjennom juleselskaper og andre tilstelninger uten at folk hadde skjønt det :)

 

Men lykke til med UL og offentliggjøringen!:)

En spennende tid vi har foran oss :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til dere som skal på ultralyd! =O)

Det går som regel bra, men klart det er ekstra godt å vite før man offentliggjør!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet også med å gjøre det hele offentlig til etter UL i uke 12. Føltes mye mer ok å fortelle det til søsken og venner når jeg visste at det så ut som at alt var i orden. De vordende besteforeldre fikk vite det tidlig ;) Og en del av de nærmeste vennene skjønte det egentlig ganske tidlig. Jenta til samboeren venter vi med å fortelle det til til det blir litt mer mage, sånn at hun ikke tror vi bare tuller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går også og venter til påbegynt uke 14 (to uker) da vi skal ha privat UL (håper den viser oss om den her en han S eller hun S - vi har navn klar).

Har vært nødt til å fortelle arbeidsgiver (gikk helt fint) - og familie og noen venner. Men selv om vi idag passerte 3 mnd grensen, så virker det for utrolig til å være sant. Kan det virkelig ligge et velskapt lite menneske inni i den knapt bulende magen? På størrelse med en lime?

Vi så en liten pulserende dott i magen (vaginal UL i uke 8), så vi vet det var liv da... Men at det nå skal ligge noe der som snart skal bli en baby? Jeg tror det ikke før jeg får se det.

Vi er jo førstegangs, så dette er kanskje typisk?

 

PS. Vi fortalte det til en del forrige gang (høsten 2009) før det gikk galt i 8. uke. Da jeg hadde gitt ny kontrabeskjed var det en slags lettelse på en måte. Jeg fikk bekreftet at veldig mange andre opplevde å gå gjennom en abort (eller fler), men at ingen snakket om det. En lærerik opplevelse. Greit å fortelle de nærmeste i uansett fall - så deler du litt av din virkelige historie. Det gjør det hele litt mer menneskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, her er det ingen som vet. Jeg har ikke termin før i slutten av august, så jeg er bare 11 uker på vei. Tenker jeg venter noen uker til :)

 

signerer som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 14 idag, så nå kom jeg ut av skapet,hehehe. viser det til hele verden nå. sleit jo hver morgen med å finne anntrekk som kunne skjule magen.nå kan jeg ta på meg stramme klær og nyte det,herlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...