Gå til innhold

Lettprodukter til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser i ett annet innlegg at det er flere som gir små barn (feks under 3 år) lettprodukter.

Hvilke lettprodukter gir dere?

Lettmelk, lettsmør?

Og hva med brus (om barna får det) velger dere light versjonene til barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ungene var under 3 år var det vel kun lettmelk de fikk av lettprodukter. Av og litt lettmargaring om det var det vi hadde i hus.

prøver ennå å ikke gi lettbrus til minsta på 4 år, men hun er ikke noe glad i brus uansett. Eldste på 9 år prøver jeg helst å gi lettbrus, da han blir veldig hyper av for mye sukker.

Jeg hadde så og si aldri brus i hus da eldste var liten.

Skrevet

Skal man ikke unngå å gi barn lettprodukt som

inneholder aspartam? Trodde det jeg. Er jo ikke heldig for voksen eller barn det..

Går det ikke an å gi rene produkter istede, hvis det er et alternativ?

Skrevet

Er jo skilnad på å gje dei noko lett- med mindre fett som feks mjølk, og lettprodukt som inneheld søtninsmiddel. Det vil eg gje minst mogleg av.

Skrevet

light produkter, som cola light, tab xtra, og andre produkter som inneholder aspartam, skal ALDRI gies til små barn!!!! Helst ikke voksne heller. Det tuller med insulinet, og kan ødelegge hele insulinbalansen. Dette er produkter beregnet for diabetikere, ikke normale folk! Heller gi sukkerprodukter i små moderasjoner.

De safttypene som ikke inneholder tilsatt sukker, kun fruktsukker, er et godt alternativ hvis man ikke skal ha rørsukker. ellers så er det lurt å velge plantefett istedet for animalsk fett (dyrefett, melkefett osv)

Hvorfor er folk så inni hampen redd for rørsukker egentlig?? Så lenge man inntar det i små moderasjoner, så er det jo ikke skadelig.... merkelig samfunn i grunn! Skal dytte i seg skadelige stoffer, bare for å kunne ete store mengder av søte ting uten å legge på seg... Rare folk:/

Skrevet

Har aldri gitt noe light produkter til sønnen min jeg. Det er fordi jeg liker det ikke selv, så kjøper det aldri. Hverken light brus eller saft. Reduserer heller menden, enn å gi light.

Skrevet

Aspartam burde vært forbudt,det finner de jo ut er mer og mer falig.

Ellers får ikke mine barn annet lett produkter enn lettmelk. Det er den melka vi syns smaker best. Ellers kjører vi full pakke her i heimen.

Skrevet

Gir produkter som er redusert på fett.

Men produkter som er sukkerfrie, dvs søtet med kunstig søtning kommer ikke innenfor dørene her i huset.

Jeg blir slått rett ut med en dundrende hodepine om jeg f eks drikker lettbrus, så det har jeg IKKE tenkt å gi barna mine.

Gir heller sukker med måte, enn å gi kunstig søtning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...