Gå til innhold

Hva med bryllup og barn da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit om ikke barna blir invitert i bryllup som dere er invitert til,når det er familie eller nære venner?

Vi skal gifte oss til sommeren og har bestemt oss for at det skal være barnefritt......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det syns jeg er helt greit. Men da må man også være klar over at ikke alle kan komme dersom det blir manko på barnevakt.

Skrevet

Helt greit at det er barnefritt.. Barna har ikke noe å gjøre i et selskap uansett.. Det er et voksen selskap!

Skrevet

Siden jeg har barn selv ville jeg aldri hatt barnefritt bryllup, de er jo en del av familien min og den utelater man ikke på en sånn dag.

Men det er selvfølgelig helt greit at andre inviterer meg til et bryllup uten av barna mine blir invitert. Skjønner jo at særlig barnløse vil ha et voksent selskap/fest :)

Men jeg hadde antagelig ikke kommet da, for jeg har ingen utenom nærmeste familie som kunne ha passet, og de hadde vel også vært invitert...

Skrevet

Vi hadde barn i vårt bryllup og valgte derfor å ikke ha åpen bar.

Skrevet

Det er helt greit det, men vi hadde ikke kunnet kommet da. Har ingen mulighet for barnepass her vi bor nå.

Da hadde vi måttet fly noen over og det er ikke alltid billig.

Men må si at hadde det vært nære familie hadde jeg blitt ganske fornærmet om ungene ikke var velkommen. Må da stole på foreldrene nok til at de tar med barna ut om de blir urolige, og argumenter som at de kan stjele oppmerksomhet er bare vås.

Skrevet

Helt greit, de fleste bryllup forgår på kvelden og da gar ingen barn noe der og gjøre. Vi hadde unger i bryllupet vårt, men var fra åtte til tretten! og ble lagt mellom 10 og 12 tror jeg.!

Skrevet

Vielsen behøver ikke være barnefri.

Helt greit at festen er barnefri, men ikke bli fornærmet om enkelte takker nei å komme på barnerfri fest selv om de er gode venner.

Å komme på bryllulpsfest bør være like frivillig som å komme på andre fester, uten at et nei ødelegger vennskapet.

Skrevet

Små babyer som ammes må få være med, synes jeg. Men vi hadde ingen barn i vårt bryllup, og av de bryllupene jeg har vært i må jeg si at de med barn har vært meget stressende.

Skrevet

De bryllup jeg har vært i,har hatt alkohol servering.

Og da syns jeg de skal være barnefrie.

Noen har barna med på middagen, men ikke lenger enn desserten.

Liker ikke å blande barn og alkohol- så om dere skal ha alkohol i bryllupet er jeg helt enig med deg HI.

Skrevet

Det er jo det at det er en fest med alkohol som er grunnen til at vi har valgt at det skal være barnefritt.Synes ikke små barn har noe der å gjøre,og de fleste vi kjenner har barn fra 1-6 år.Vi har små barn selv også,de er med på middagen,men vi har ordnet med barnevakt fra ca kl 20.

Og selvfølgelig er barna velkommen i selve vielsen.Og om noen ikke kan komme pga at de ikke får tak i barnevakt,så har jeg full forståelse for det:)

HI

Skrevet

I vårt bryllup blir bare vårt barn, pluss hans kusiner med. Venners barn blir ikke invitert. Vi feirer bryllup 60 mil unna der vi bor, og er klar over at det kan medføre at noen ikke kan komme pga de ikke får barnevakt hele helgen. Vi velger å ha med vårt barn og søsteren min sine fram til middagen er ferdig, etter det vil min søsters svigermor og svigerfar passe de tre barna over natta :-) (De er 3 1/2, 5 og 7 når bryllupet finner sted)

Skrevet

Hei

Jeg hadde ikke reagert på det. Om dere bare skriver foreldrenes navn i innbydelsen (og ikke familien "Hansen") er det inneforstått med at barna ikke er invitert. I vårt bryllup er det kun våre søskens barn som er invitert og det er foreløpig bare et barn på 1 år som skal ha barnevakt på kvelden. Vår egen skal og ha barnevakt hele dagen (6 mnd ved bryllupet).

Jeg har vært i bryllup hvor foreldre har tatt med barn uten at de var invitert (en ettåring). Litt kjipt da lokalene ikke akkurat passet for en ettåring og det ikke var dekket på etc. Hvis folk har problemer med å skaffe barnevakt kan de jo forhøre seg med brudeparet om de evt vet om noen i nærheten av bryllupet som kan være barnevakt.

Skrevet

Vi giftet oss heldigvis før vi fikk barn, og ingen barn var invitert til bryllupet bortsett fra de to som var hhv 12 og 10 dager gamle.

Dette til tross for at vi har mange nieser og nevøer (2-10 år da vi giftet oss) som noen kanskje syntes det ville vært naturlig å invitere.

Disse var med på vielsen og en tur som vi hadde arrangert for alle gjestene mens vi var hos fotograf.

Vi syntes ikke fest med alkohol og barn hører sammen, dessuten er det ingen barn som syntes at en middag med mange taler og som varer i 4-5 timer er noe gøy.

Våre søsken var enig, og koste seg på fest uten barn.

De bryllupene vi har vært i med barn har for mange av foreldrene bare vært stress. Vi ville ha gått alene og kost oss sammen bare vi to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...