Ruttetutt ヅ Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Jeg fikk en pakke med tøybleier i julegave til vår kommende gjeldsarving. Er nysgjerrig på om noen av dere bruker tøybleier til babyen, og om det er mye styr med det? Holder de mål og sånn? Kom gjerne med meninger og synspunkter sånn generelt om bleiene også. :-)
Morgonfuglen Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Eg har brukt tøybleier på begge mine to ungar, og skal bruke det på nummer tre også. Den kjem i april. Fordelar med tøybleier: Økonomisk: eg har handla for 6.000 kroner, og skal bruke dei same bleiene på barn nr. 3. Skal selje dei når eg er ferdig med bleieungar. Miljøvennleg: ein sparer samfunnet for eit tonn avfall. Hudvennleg: tøybleiene er luftigare enn plastbleier, så ungen får ikkje bleieutslett. Ulemper med tøybleier: Vasking: må ha tilgang til vaskemaskin heile tida. Tørking: tek frykteleg lang tid å tørke dei (20 timar ca). Det endte med at vi investerte i tørketrommel, som ikkje er spesielt miljøvennleg eller økonomisk. Vått: ungen kan bli kald viss ein ikkje skiftar med ein gong. Sjølv om tøybleier har ulemper, er eg likevel fornøgd med å bruke dei. Mine tøybleier er formsydde, akkurat som andre bleier, og så har eg ullbukse utanpå. Synest dette fungerer greit. Lykke til! :-)
Ruttetutt ヅ Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2010 Ser jo ut til at fordelene veier opp mot ulempene. :-) Takk for svar! :-)
Yo&La+spire Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Vi har også brukt tøybleier og kommer til å gjøre det nå også Miljøvennlig, hudvennlig, morsomt og mye enklere enn engang;) Vaske må man uannsett;) Men 20 timer tørketid høres mye ut da?! Våre brettebleier var tørre etter noen timer og resten tørket over natta (dvs ca 12 timer). Bare de skikkelig tjukke formsydde som trengte mer tid...kommer ann på hvilke bleier man har da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå