Gå til innhold

Noen flere som har begynt å hovne opp i fingre og ben?


ver88

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 7. mars men har i det siste hovnet opp mye i fingre og ben. Første barn så vet ikke om det er vanlig så tidlig. Jeg sover med bena høyt om natten og det hjelper men så blir de verre til kvelden igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, det er nok ikke uvanlig å samle litt vann i kroppen. Jeg sliter med å få løs gifteringen nå.

Så lenge man ikke samtidig får høyt blodtrykk og proteiner i urin, er det ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått på meg ringer på mange måneder og må gå med kompresjonsstrømper og sitte halve dagen med beina høyt. Fingrene mine er ubrukelige om morgenen. De må tøyes ut for det er så mye vann i leddene at jeg ikke klarer å bøye dem ordentlig. Helt normalt sa legen og jordmor. Sånt kan skje... Jeg har termin 8 mars. Tror ikke du trenger å bekymre deg så sant urinprøver og blodtrykk er ok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følt meg fin for ødem det meste av svangerskapet, men har hatt dager hvor jeg har hovnet opp, men så har det blitt borte igjen. Jordmor sier at det kun er permanent ødem man bekymrer seg for, i tillegg til andre ting da som folk nevner her.

 

Den siste uka har det likevel vært endringer i ødem. Fingrene er stive og føttene ser ikke ut. Kroppen virker dvaskere enn på lenge og jeg har brått gått opp 3 kg den siste uken. Så nå er det på tide å ikke la seg friste mer av salt snacks og saltholdig mat (jeg har jo egentlig vært flink). Farris har jeg ikke drukket på mange måneder.

 

Faktisk fikk jeg meste vann i kroppen ETTER sist fødsel, så det kan jo tenkes at dette også skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått opp mye i vekt siste uken men tror det bare er vann ja=) Og det går visst fort vekk etter fødsel. Merker det ikke så mye på klærne så er nok i hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøv sånne støttestrømper :)

 

Jeg har termin 11/14 mars, og har noen dager litt hovne fingre, og da henger jeg gifteringen rundt halsen ^.^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også begynt med å ta meg tur barbeint ut på balkongen til det skikkelig iser i hele beina og oppover leggene. Synes det hjelper, både på vanninnholdet, at føttene kjennes ut som to varmeposer og på leggkrampene (urolige ben har jeg egentlig skjønt at det heter). I natt sov jeg fantastisk godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 12 mars og fikk vann i kroppen for 2 uker siden. Ifl legen er dette helt normalt på slutten av svangerskapet. Forsvinner ifm fødsel eller ila en til to uker etter fødsel.

Jeg er ok om morgenen, men skikkelig hoven og stiv om kvelden, fikk anbefalt å kjøpe støttestrømper på apoteket, og det hjelper for bena.

Husk å måle rundt anklene og det tykkeste på leggene hvis du skal ut å kjøpe.

 

Ikke lenge igjen nå :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...