Galskapens overhode Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Måtte du vente på at mannen ble klar og gav klarisgnal? Ventet mannen på at du skulle bli klar? Var dere enige samtidig? Eller skjedde det litt plutselig, ikke helt planlagt?
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Nr. 1, ikke helt planlagt, men begge var klar over at det kunne skje Nr. 2, nøyaktig planlagt og tilrettelagt av begge to, mest jeg kanskje
yasmina Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Nr 1 ikke planlagt nr2 og 3 enig samntidig, men jeg bringte det paa bane.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Mannen min snakket om det lenge før jeg var klar. Jeg sa jeg ville gifte meg først, så da bryllupet var overstått var det bare å kjøre på! :-) Nr 2 var ikke fullt så planlagt, men velkommen!
Galskapens overhode Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2010 nr 1: ikke planlagt ( endte som alenemor, ikke sammen med barnefar) nr 2: ikke planlagt, men velkommen.. etter hvert.. Far var ikke helt enig i tidspunktet nr 3 lar vente på seg.. far holder tilbake og vil vente i ca 6 år..Da er de to andre 8 og 13.. Vi er ikke enige
lille sprelle Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Tradisjonell rekkefølge. Vi hadde før vi ble forlovet begge sagt at vi ville ha barn etter at vi var gift. Så giftet vi oss, så lagde vi barn! (ikke uten en del komplikasjoner, men likevel, vi fikk det til!)
Rampongi Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 Det bestemte ungen sjølv Veldig uplanlagt, men du verden så moro!
lille_mille Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Jeg snakka nok mest om det først, så måtte bearbeide litt. Men så blei vi enige om at man nok aldri blir 100% klar, og det er sant! Iallfall når det gjelder 1.mann. veit jo ikke hva man går til..
Fire småtroll Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Vi snakket om det ganske tidlig egentlig, at vi ville ha barn begge to. Vi kjøpte hus sammen og giftet oss og da var det liksom ikke noe å vente på, så vi var helt enige om å slutte med pilla etter bryllupet. Andremann kom 2,5 år etter første, det var vi også helt enige om. Tredje var det mannen som begynte snakke om, jeg hadde et ønske om tre, men var helt sikker på at mannen ikke ønsket det så vi hadde ikke snakket om det. Da han tydeligvis hadde ombestemt seg var jeg bare lykkelig og sluttet med pilla tvert. Hun ble født 3,5 år etter nummer to. Nummer fire snakket vi mye om, vi hadde begge et ønske om en til, men var usikker på om det var så fornuftig. De skal jo følges opp både økonomisk og tidsmessig.. Når man også er så heldig å ha fått fire friske barn, har man da kapasitet til å følge opp et med spesielle behov om noe skulle gå galt? Vi var mye frem og tilbake, hjertet sa ja, men fornuften nei tror jeg... Så tok skjebnen, moder jord eller noe annet mystisk saken i egne hender og vi ble firebarnsforeldre helt uten å ha planlagt det selv
Blind Gudinne Skrevet 31. januar 2010 #10 Skrevet 31. januar 2010 Var nok mest jeg som var klar..... Skulle jeg ventet på at sambo ble klar hadde jeg nok fortsatt ikke hatt noen barn. Eldste er 4,5 år, yngste er 16 mnd. Han hadde aldri blitt klar, så det var bare å "tvinge" det gjennom. Men han angrer ikke på avgjørelsen jeg tok for oss begge da.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 31. januar 2010 #11 Skrevet 31. januar 2010 1. var et uhell, men det var aldri noe alternativ å ikke beholde 2. var nøye planlagt og der var vi veldig enig om når.. 3. er vi på planleggingsstadiet med enda, men nå har jeg i det minste fast jobb og det var første pri. før ny baby=) Regner med at vi blir enige der også =))
Alba44 Skrevet 31. januar 2010 #12 Skrevet 31. januar 2010 Jeg var nok klar litt før han, men han trengte ikke lange betenkningstiden før han ble veldig klar. Jeg er eldre enn han så følte vi ikke kunne vente lenger. ) Nå har vi prøvd en stund på nr. 2 og vi er like klare begge to. Håper det klaffer snaaaart da.
Gjest Skrevet 31. januar 2010 #13 Skrevet 31. januar 2010 Ventet på at samboer skulle bli klar i 5år - så det var jeg som var mest klar for barn. Førstemann er bare 6mnd gammel så vi har blitt enige om å vente til hun er rundt 1.5-2 år før vi eventuelt planlegger nummer 2.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 31. januar 2010 #14 Skrevet 31. januar 2010 Venta i 3-4 år på at sambo skulle bli klar. Når vi først satte i gang satt hun på første forsøk... nå er det han som pusher på for at vi skal få fler med en gang, men vi må ha litt orden i jobb/økonomi først, men antar at vi starter å prøve på nr 2 på sensommeren/høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå