Gå til innhold

Når er det ok å sitte i pulk og bæremeis??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store må de være før de kan være med ut på tur i pulk og bæremeis? Noen som vet? Finnes det en nettside?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefalt for pulk er 6 mnd. Men mitt barn lå i pulk da han var 5 uker. Da kun på flat mark, og i veldig kort tid.

Bæremeis skal de ikke sitte i før de kan sitte selv.

Skrevet

Er bæremeis det samme som sånn vanlig bæresele du har på magen som feks baby bjørn?? trodde du kunne burke disse hele tiden?

Skrevet

Nei, bæremeis er en slik man har på ryggen, som en sekk, som barnet sitter oppi :)

Bæresele du tenker på. Det kan du bruke fra fødsel av ja:)

Skrevet

Takk for svar! Min er 6,5 mnd og holder seg oppreist i ryggen i vogn og stol. Han setter seg ikke opp selv, men er stødig når han blir satt f. eks i vogna. Greit å sitte et par timer i pulk da vil jeg tro...

HI

Skrevet

I pulk vil det nok gå strålende!:)

Men ville ikke satt han i bæremeis helt enda, siden han ikke kan sette seg opp selv:)

Skrevet

Det er ikke så aktuelt med bæremeis før snøen begynner å smelte, så regner med at han klarer å sitte selv da.

Men da blir det skitur til uken ;-)

HI

Skrevet

Vet ikke om det stemmer,men jeg har hørt at de må være minimum 1 år.

Skrevet

Man kan bruke pulk fra 6 mnd, men før de fyller året bare til korte turer og pass godt på tempraturen! Det er mye kaldere langs bakken enn oppe i lufta og i tillegg ligger ungen stille (mens du blir svett av å gå).

Barnet bør ligge på ull og ha godt med tøy på i en god pose.. God tur!

Skrevet

http://www.lommelegen.no/375495/med-barn-i-pulk

De sier at med så små barn skal man ikke gjøre turen for lang om lufttempraturen er lavere enn 0 grader siden det er mye kaldere nede på snøen enn i luften. Så jeg ville bare tatt noen korte turer nå som det er såpass kaldt også tatt de lenger turene i påska når tempraturen er høyere og ungen et par måneder eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...