Gå til innhold

svigers

har fått lita pia

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener dere om å bo 30-50 m fra svigerforeldre som blir pansjonister om 2 år?

mas eller kos??

som personer, er han rettferdig,men veeeeldig sosial av seg

hun: ustabil, men sier ofte ja, kan til tider forskjelsbehandle

..føler ikke at hun liker meg mer enn max 60%...redd for at jentene skal bli behandlet ulikt og at det vil vises veeeeldig godt når man bor så tett....??? sitter å gruer meg nå..vet de flytter inn om en mnd eller to...

og vi bor i hans tidligere barndomshjem..what too dooooo?

forøvrig blir jeg en smule lett irritert når noen blander seg opp i mine ting..hus, barn,dyr..osv..hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde i utgangspunktet ikke brydd meg, men hvis det hadde blitt en belastning, hadde jeg sagt fra. Jeg valgte sønnen, ikke foreldrene, og det vet sønnen (og foreldrene), mulig at jeg er heldig der.

Hvorfor flytter de så nærme? Pga dere? Da hadde jeg blitt nervøs - men jeg hadde sagt fra allikevel, andre mennesker kan ikke lese tankene mine.

Skrevet

Men hvorfor ikke se det positive i det? Barna kan gå hjem til besteforeldrene etter skolen i steden for å havne på SFO. Ikke alltid at besteforeldre er belastende, noen ganger kan de være avlastende også, men det er du som kjenner de.

Lykke til med nye naboer i hvert fall :-)

Skrevet

joda prøver se de positive sidene ved de, men syns de negative oversygger de positive..nevnte en gang at da kanskje minstejenta slapp SFO, men da bare kikka hun på meg og flirte litt..sa ingen ting...det tolka jeg som at hun ikke var så interesert i det...

valgte jo å sønnen og har faktisk sagt at visst det viser seg at det ikke funker, flytter i hvertfall jeg...ho sir nu ingenting og han flire nu bare..trur vel æ spøke...men gjør jo ikke det...

er også redd for overforing med godter, ingen regler osv...syns tom bestemor setter noen dårlige "griller" i hodet på tøttene mine..slik som å pisse i sluken på badet, eller tisse ute på plenen når dassen er rett rundt hjørnet...noe jeg absolutt ikke setter pris på...

vil ikke at jentan plutselig skal sette seg ned i andres hage eller sluk å pisse...

også en del av ordforrådet er litt stygt..slik som pisse, ræva,pesshøns osv...

ikke at det er de store farlige tingene, men alikevel..vil at jentene skal lære alminnelig folkeskikk...

men så er det jo positivt at man får naboer (nærmeste nabo bor ca 150 m unna), at jentene har noen å gå til visst det skulle skje noe...

og at man kanskje kan dra å handle uten å altid ta med ungene...

nei man får vel bare se kordan det blir og ta det derfra...

Skrevet

Om dere går for det kan det nok bli litt vanskelig i begynnelsen men det vil sannysnligvis gå seg til etterhvert. I en sånn situasjon må alle gi og ta og prøve og se det positive i ting. Vi bor i generasjonsbolig med svigermor og nå syns jeg det er helt herlig :D selv om det var litt vanskelig i begynnelsen, vi brukte en stund på å bli kjent med hverandres grenser og sette felles "regler" for ungene - dvs hva som er lov hjemme og hva som er lov hos henne og omvendt. Nå går eldstemann i fjerdeklasse og går ikke på sfo lenger. Han går som oftest inn til oss når han kommer hjem men jeg tror han syns det er bra å ha bestemor vegg-i-vegg om det skulle være noe han trenger hjelp til eller vil ha selskap. Og de to yngste syns det er stas å gå inn til bestemor og se på barnetv :D

Hovedsaken er å bli kjent med hverandres grenser og ha noen felles kjøreregler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...