Gå til innhold

Noen som har angret på navnet de ga babyen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på snart 4mnd og får fortsatt ikke navnet til å stemme. Synes navnet er nydelig, er ikke et veldig spesielt og uvanlig navn. Navnet var en av favorittene fra dag en men syns ennå det er rart å si det. Har en fra før som jeg brukte lang tid på å venne meg til navnet, men da var det pappan som fikk bestemme navn. Har alltid tenkt at jeg slet med å sette det navnet på første fordi det ikke var jeg som bestemte det.

Nå er jeg så usikker på om jeg syns det er vanskelig å få navnet til å stemme fordi det er uvant og nytt med en ny liten baby eller for at jeg ikke syns navnet stemmer på han. Kan av å til ta meg i å fortsatt smake på og lete etter navn.

Han er døpt og som sagt snart 4mnd så er for sent å bytte navn men er redd jeg alltid skulle ønske at jeg hadde gitt han et annet navn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også! Men søk om et navn til og bruk det i steden :') funket for oss :)

Skrevet

Bruker du mellomnavnet som hovednavn?

Min har mellomnavn som jeg virkelig skulle ønske var hovednavnet, men er redd folk vil syns det er teit når vi allerede har brukt et navn i snart 4månder.

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen. Noen ganger ser jeg på han og tenker "Hva er det EGENTLIG du heter?". Tror det er vanlig.Vi blir jo vant til det etter hvert uansett.

Skrevet

Ja det gjør jeg :) Og selvfølgelig har alle en mening om det.Men det bryr jeg meg ikke om,ferdig med å leve etter hva andre synes! Lykke til!

Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel var babyen din da du byttet navn? :)

Kanskje jeg bare må bli tøffere. :)

Skrevet

Mulig det er som du sier at jeg bare må bli vant til det, at det er for at han er så liten ennå.

Skrevet

Ein baby eg kjenner fekk nytt navn etter 3-4 mnd. Var rart til å begynne med, men no, eit år etter, tenker eg ikkje på det med mindre eg les slike innlegg.

Det er ikkje for seint å bytte no. Men viss du skal bytte bør du gjere det før babyen begynner å reagere på navnet sitt (som regel mellom 6 og 8 mnd ein gong).

Skrevet

Jeg synes det var rart i begynnelsen om omtale datter min som Mina... det passet ikke, men nå er hun Mina, hun kunne ikke hatt et annet navn:P

i begynnelsen gikk det mye i "lille venn", "sjønnas". ikke mye på navnet:P

Skrevet

Sånn har det vært for meg også... Jeg prøvde ut andre navn i mitt eget hode for å sjekke ut om han liksom egentlig skulle hete noe annet, men det stemte enda mindre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...