Gå til innhold

"Rydda og kastet masse leker"..!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitat av en veninne på facebook i dag..Hva tenker dere?jeg får vondt i magen av denne bruk og kast holdningen-kan ikke noe for det!jeg ville heller prøvd å gitt bort til en god sak enn å kaste brukbare leker!Synes det er litt for "lettvindt" å bare kaste..ute av øye ute av sinn liksom..?sjønner jo at det blir mye leker etter hvert..men uansett..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DET er jeg helt enig i, men her er det masse leker som er ødelagt kan det ha vært det hun mente?

 

 

Hater å kaste brukbare ting, har vært nede på Fretex i dag med klær.

 

Har ofte brukbare ting som jeg ikke vet hva jeg kan gjøre med. Vil ikke bare kaste, men har ikke bruk for det selv. (Ting vi har fått etter foreldre og besteforeldre)

Skrevet

Jeg kaster heller ikke noe som er brukbart.Men kaster alt jeg ikke ville tatt imot selv. Mangler en del, flekk på som ikke går bort, slitt osv.

Man trenger ikke å sende "søppel" videre fordi man vil spare miljøet:-)

Men alt som er i brukbar stand, og komplett blir sendt videre til andre som kan bruke det.

Skrevet

Man skal heller ikke være tvunget til å bo i en lekebutikk bare fordi man har barn..Så mye leker og greier som barna får av besteforeldre,onkler, tanter, venner av foreldrene osv så ville det knapt vært plass til familieni en gjennsomsnittslig leilighet. Sønnen min har leker han knapt har sett på pga at folk er så glade i å handle leker... Synes ikke du nødvendigvis skal tillegge noen en bruk og kast holdning av den grunn. Mye av de lekene som selges i dag blir ødelagt av et vindkast, og jeg ville ikke gitt bort noe jeg selv synes var mulig å bruke med og i det minste _litt_ fint.

Skrevet

Det finnes mange asylmottak rundt om i hele landet. Barna der har ofte lite, eller vanligvis ingen leker, gi lekene til dem :-)

Skrevet

Fretex ol. tar imot det aller meste som er rent og funker. Om du er i tvil om noen andre vil ha de gamle lekene, kan du jo la f.eks Fretex ta den avgjørelsen...

 

Det er altfor galt å kaste leker som går an å leke med.

Ser jo mange som plukker ut alt mulig på søppelfyllinga som noen syns er "søppel" men som fungerer for andre...

Skrevet

Leker som ikke er ødelagt har jeg ikke samvittighet til å kaste. Men det ligger mye ræl på loftet som nestemann sikkert ikke kommer til å bruke heller...

 

Er nøye med å kildesortere det som kastes, har en kjempefin avfallsstasjon i kommunen vi bor. Der kan man også levere ting som ikke er ødelagt, så selger ASVO det.

 

Det viktigste for meg er å heller prøve å si, på en fin måte, til de nærmeste at det ikke er behov for å kjøpe alt mulig rart til gutten. Mamma og pappa er flinke, gir heller sjeldnere og noe han har veldig lyst på/trenger. Også er de flinke å gi av tiden sin. Svigers er litt mer at de alltid kjøper noe (og vi ser de ikke sjelden, for å si det sånn). Veldig koselig, selvfølgelig, men unødvendig.

Skrevet

Har en sekk full av gamle/nye leker som skal kastet. Det er fordi ungene har fått masse leker av naboer, gamle tanter, venner av oss osv som ikke tåler å bli lekt med. Skulle ønske at de kunne komme med en kvalitets leke som tåler å bli lekt enn fem så blir ødelagt bare man ser på de.

Kaster ikke noe som "fungerer", men legger bort en del på loftet som vi bytter ut en gnag i blant eller så tar vi med leker på hytta, til besteforeldre og lar de være der slik at vi slipper og huske og ta med noen når vi skal dti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...