Gå til innhold

Mer sensitiv hud nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 14-15 uker på vei nå. Siste tiden har jeg merket at jeg blir lettere sår og rød i ansiktet enn før. Både når jeg stresser og egentlig kan det komme av ingenting også. Det kan jo selvsagt ha noe med kulden ute også å gjøre, men jeg er egentlig lite ute nå som kulda biter litt vel mye.

Er det andre som har opplevd dette under graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes jeg kjenner meg igjen, ja. Får mye lettere tørr, rød og flassete hud noen steder i ansiktet nå enn til vanlig. Føler meg egentlig tørrere i huden over hele kroppen, spesielt på hendene. Hormoner gjør jo så mye, så jeg blir ikke overrasket over noe lenger ;p Og det kalde vinterværet gjør det vel ikke akkurat bedre.

(også førstegangs)

Skrevet

Jeg blir fort tørr i huden nå.. Og det er såpass at det synes for alle andre...

Smører med a-creme (på brunt glass) hver morgen, og det fungerer veldig bra.. Den fungerer også bra som kuldekrem, og kan brukes på barneromper seinere...

Skrevet

Jeg er også mer tørr i ansiktet nå som jeg er gravid. Prøver å ikke overdrive for mye med allslags kremer, da de fleste av disse inneholder mye a-vitamin. Jeg har også et glass med a-crem stående.. men har vert svææært forsiktig med å bruke denne i grunn.. Ingen tvil om at den er god, men det er da mer eller mindre en ren A-vitamin krem. Og som kjent så er ikke for mye a-vitamin bra for oss gravide...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...