Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 vi skal være borte en uke og har bestilt "all inclusive". Det jeg da lurer på er hvor mye lommepenger vi bør ha med? Hva er vanlig? Vi er 3 stk- jeg, min samboer og sønnen vår på 8 mnd. Vi er ikke så syden-vante noen av oss, så hva er deres mening? Hvor mye lommepenger hadde dere tatt med til en uke i syden? Som sagt, all mat og drikke er inkludert i prisen,så det trenger vi ikke tenke på når det gjelder lommepenger.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 kommer litt an på hva all inclusiven faktisk inneholder, ikke alltid den dekker "alt". også kommer det an på om dere bare skal være på anlegget eller om dere har tenkt dere rundt på turer og slikt
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Skal dere dra nå?Ta med litt varme klær også! Hvor mye penger det går med er nok umulig å svare på.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 nei ikke nå, men til sommeren. hehe klarte ikke dy meg. ser du ikke i overskrifte da? men ja det er vel ikke akkurat sånn supervarmt der nå? aner ikke jeg, men det kommer vel an på om du skal kjøpe mye ting der nede, ta turer for å se rundt osv.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Reiser den 13 februar. All inclusive dekker frokost,middag,kvelds i tillegg til drikke når man vil Den dekker også noen aktiviteter. Vet at det kommer an på hvor mye man bruker fra person til person, men tenker bare sånn ca. Hvor mye ville dere tatt med? HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Temperaturen ligger i gjennomsnitt på ca 21 grader. Ei venninne som er der nede nå har ca 30 grader denne uka. HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Vi skal dit om ikke lenge. Tenker å ha minst 15000kr tilgjengelig, sannsynligvis mer. Vi har kun frokost inkludert og har ikke planer om å shoppe noe spesielt. Er uansett greit å ha litt, sånn i tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 Oi da det var varmt=) Jeg og trodde det var kjøligere der nå. Vi skal til egypt i mars, og der er det varmere enn i spania. Gosj hvordan blir det der da tro? Ja ja uansett det skal bli digg med varme=) kos dere masse på tur uansett.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Det varierer nok med hvor varmt det er fra uke til uke...men i gjennomsnitt 21 grader hvertfall. 15 000 var veeeeldig mye syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 7000kr burde være mer enn nok. Jeg reiste på ferie med sønnen min, på ikke inclusive - jeg brukte 5000kr på en uke. Men da kjøpte jeg jo ikke alt jeg så heller da.. Kommer an på om dere vil ha en ferie dere er "fri" for tanke på økonomi, eller om dere vil telle litt på kronene.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 vi var en uke på Kypros med all inclusive.... og vi er to voksne og to barn.. vi brukte ca 5000 kr utenom ..som lommepenger.. vi handlet ikke mye..men går fort penger feks til vann og is på stranden og en kopp kaffi på utflukter og litt mat eller lignende på flyplassen.... en liten leke til ungene her..og en is der..når vi er ute på tur..... ... vi telte ikke på kronene..men handlet heller ingenting som var noe særlig...bare det vi "brukte opp"....
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #13 Skrevet 30. januar 2010 Vi vil ikke telle på kronene, men når vi snakka om det så var det snakk om å ta med 4000 kroner. Siden vi ikke trenger tenke på mat og drikke.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #14 Skrevet 30. januar 2010 Jeg var der en gang fra januar til april. På det kaldeste hadde vi 11 grader, men kjentes ut som 3-4 grader her.
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #15 Skrevet 30. januar 2010 Skjønner virkelig ikke problemstillingen. "Ta med penger". Skal dere ha med kontanter? Eller reisesjekker? Bruker ikke folk visakort eller masterkort da? Jeg gjør iallefall det, og så bruker jeg det jeg trenger, evnt. det jeg har tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #16 Skrevet 30. januar 2010 Enig, overlord. Jeg måtte lese denne tråden, for jeg skjønte heller ikke problemstillingen. Jeg reiser ikke med kontanter, bruker kort. Både bankkort til lønnskonto og kredittkort. Sånn har jeg tilgang til det jeg trenger.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #17 Skrevet 30. januar 2010 Enig med overlord her. "Ta med penger"? Man tar med bankkort eller kredittkort og så bruker man det man vil eller har råd til... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå