Gå til innhold

Erfaring med å flytte med små barn, til mannens hjemsted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til byen der mannen min har vokst opp...dette er langt fra min familie, og omgangskretsen vår, særlig mine venner...

Noen med erfaringer fra dette? jeg gruer meg litt...Spent på hvordan det blir å få svigers på nært hold, selv om vi kommer godt overens, og spent på hvor lett/vanskelig det blir å få et nettverk der...Og hvordan man kan holde kontakten med folk "hjemme":)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...!

Skrevet

Ang. det å holde kontakt med folk hjemme så kan dere jo prøve å treffes på Skype med webkamera en gang i uken, måneden eller lignende..

Når det gjelder erfaringer med å knytte nye vennskap på nye steder så bør du melde deg på det som finnes av aktiviteter: kor/religiøse møter/frivillige organisasjoner osv. på det stedet og prate så mye som mulig med de du treffer på.. Så går det jo an å ta initativ til å gå på besøk til naboen med en flaske vin e.l. og presentere seg da..

Skrevet

Ja, tenkte å bli med på et kurs, el. l., noe som interesserer meg, og gjennom barna og jobb treffer man jo mye folk...I tillegg er det en god idè og besøke naboene og presentere seg og familien:) Går nok bra, men er spent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...