Gå til innhold

hvor lenge er det greit og gi

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet "koseflaske" med melk om kvelden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset er "koseflaske" om kvelden bannlyst, spesielt i senga etter leggetid.. Litt streng, men vil helst ikke styre med avvenning av nattflaske/koseflaske.. Snuppa er snart 1 år, og aldri fått flaske i senga, eller koseflaske om kvelden (etter at vi startet med grøt, så har hun bare fått grøt om kvelden, men med tilbud om vann i glass, er dessuten væske i grøten)..

Skrevet

får ikke i senga her heller.... :P men litt melk i flaske på kvelde får hun... vanskelig og avvenne pga hun blir så innmarri lei seg:(

Skrevet

Hos oss er det stopp på alt av flasker når barna bikker året. Avvenning skal skje før den tid.

Har allltid sagt "aldri drikke i senga", men med et astmabarn var det bare å fire på det kravet. Nå får hun vann til daglig i senga (så langt hun ikke har en fin periode, men de gangene sover hun hele natten av seg selv). Er hun skikkelig dårlig får hun faktisk utvannet juice.

Skrevet

Det at hun blir lei seg vare i maks 3 kvelder, hvis du er konsekvent og ikke gir etter! Ei venninne av meg skulle avvenne datteren sin med flaske om kvelden da hun var nesten to år, og hun ga etter fordi hun ikke klarte å være konsekvent og trodde hylinga og grininga skulle vare i flere uker.. Da jeg fortalte henne at hvis hun holdt ut (noen unger kan være utrolig stae og holde på i flere timer) så ville hun være avvent flaska på maks tre kvelder.. Hun prøvde på nytt, og tredje kvelden spurte datteren hennes ikke etter flaska engang..

Alle barn blir lei seg under avvenning, skjønner jo det, men er man konsekvent så går det fort.. Gir man etter når det har gått noen timer, så har man dratt barnet sitt gjennom "helvete" (syns de selv) og må gjøre det omigjen.. Dette er fakta fra barnepiker med 20 års erfaring!

Skrevet

Bare hyggelig det.. :)

Var det til hjelp?

Skrevet

japp=) fra i dag blir det ikke mer flaske:) har vært for og slutte med det lenge men samboeren som ikke har villet det... i dag satte jeg ned foten og sa at nok er nok... jeg har for tre uker siden sagt til gullet at smokkefeen har hentet smokkene hennes og gitt de videre til babyen, og det tok hun jo pent:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...