Gå til innhold

Gode tips til å få i gang fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fire dager på overtid og veeeldig klar for å få i gang fødselen nå!!! Er det noen som har noen gode tips å dele for å få ting til å skje? Helst noe som du mener satte fødselen/fødslene din/dine i gang da du var fødeklar.

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 6-7 cm åpning uten at fødselen ville begynne. Gikk slik i ei uke. Var rimelig desperat tilslutt, og da ga jordmor meg tips om å stimulere brystvortene mine, helst med ei brystpumpe. Men så ombestemte hun seg fordi hun mente det ikke var trygt siden jeg hadde så stor åpning, for hvis fødselen begynte hjemme kunne jeg risikerer å føde hjemme selv om jeg bor bare 5 min fra sykehuset. Så jeg fikk komme på sykehuset og fikk hjelp til å sette igang (de tok vannet).

Vil altså ikke råde deg til å gjøre dette dersom du har lang vei til sykehuset, eller dersom du tror du kan risikere å føde fort.

Skrevet

Takk for svar! Jeg har selv født to ganger før, men da før terminen, så jeg var ikke så desperat som jeg er nå... Men fødselene mine har vært ganske raske, og vi har en times kjøring til sykehuset, så kanskje jeg da bør la være å prøve dette tipset? Hm, ble litt usikker nå. Har jo så lyst til å føde NÅ, men ikke akkurat hjemme eller i bilen...

HI

Skrevet

Sett deg i bilen utenfor sykehuset og pump i vei;)

Nei, vet ikke om jeg hadde turt heller. Sex er vel det eneste man vet påvirker modningen, men det har du kanskje allerede prøvd? Kanel sies å hjelpe, men tror ikke helt på det.

Vet du om du om du har åpning? Om du ikke har det ville jeg kanskje prøvd stimulering.

Skrevet

Hehe, ja, kanskje vi skal ta en kjøretur til sykehuset og pumpe litt der? :)

Sex har vi prøvd regelmessig, men virker ikke som om det skjer noe av den grunn. Kanskje kanel, ja?

Jeg har ikke blitt sjekket for åpning, så jeg aner ikke hvordan det står til der nede. Hadde jo vært veldig greit å vite akkurat nå da.

HI

Skrevet

Du kjenner ingen jordmødre som kan sjekke? Selv hadde jeg tre jordmødre i sving siste to ukene før fødsel. Venninne-jordmor, helsestasjon-jordmor, og nabo-jordmor. Hang på telefonen , på kontoret og hjemme hos dem og holdt sikkert på å drive dem til vanvidd. Og jeg gikk ikke til termin engang. Fikk fire dager før.

Så du har all min sympati!

Lykke til!

Skrevet

Å, det hørtes veldig greit ut å ha flere jordmødre i nærheten å spørre om hjelp! Dessverre har jeg nok ikke det. Jordmora jeg går til, er bare på helsestasjonen en dag i uka, og ellers er det ingen andre jeg kjenner som er jordmødre.

Men takk for sympati iallfall! Jeg får vel bare trøste meg med at fødselen kommer til å skje en gang i løpet av de neste ti dagene, og tatt i betraktning at jeg allerede har vært gravid i ni måneder, så er jo ti dager lite. Skulle bare ønske jeg ikke var så lei nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...