Gå til innhold

Tips til familieaktiviteter i helgene?:)

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

For oss er det veldig viktig å finne på kjekke ting som en familie i helgene.

Det trenger ikke være det store, men vi liker å dra ut på ting.

Alt i fra kino,lekeland,gåturer,besøk osv...

Men føler vi gjør mye det samme...Hva gjør dere i helgene?

Vi kan ikke være hjemme heller. Jentene kjeder seg fort. Så vi må ut på farten litt iallefall:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra i svømmehallen! :-)

Skrevet

Svømmehallen er bestandig populær hos mine unger, dra til en stor lekeplass som er i byen, skogstur med niste.

Vi er jo heldige å ha dyreparken rett i nærheten, så vi har årskort der.

Skrevet

Svømmehallen kan vi ikke dra i før eldstejenta for dren i ørene sine.:(

Hun elsker svømmehallen men for øreverk hver eneste gang! Hun har masse vann i ørene..savner svømmehallen, kan ta med minstejenta men vil helst ha med eldste også da..men blir bedre når hun for dren nå snart:)

V

Skrevet

Vi bruker å dra til en park i byen, men ikke nå på vinterstid.....

Er ganske kjedelig å ensformig helgene synes vi da...

Skrevet

ååå heldige er dere som har årskort i dyreparken!!!

Skrevet

Det er veldig greit, det er et fint turområde på vinteren. Og nå gleder vi oss til badelandet åpner til sommeren!

Vi er også avhengig av å ha noe å gjøre i helgen, så idag kom en venninne på besøk med sine to unger og lekte med mine barn. Og halv 3 spiste vi barnevennlig middag sammen.

Skrevet

Ake, leke, skli og skihopper ute. Svømmehall. Besøke andre fam. med venner.

Hva med å gå på "langtur" med litt ved i sekken og lage bål (og pinnebrød, pølser osv)

Vet ikke hvor store jentene er, men det å få lov til å spikke sin egen pølsepinne er stas, men kanskje ikke aktuelt før ca 4-5 år? (jeg fikk min første øks og kniv i den alderen husker jeg - ble oppbevart av de voksne, men fikk lov å bruke - veldig stas!)

Skrevet

Nå på vinteren blir det mye ski, skøyter aking, sparkturer, osv. Er vi i akebakken eller i et skileikeområdet tar vi gjerne med pøler og griller:)

Kun ved veldig dårlig vær gjør vi inneaktiviteter. Da blir det gjerne svømmehallen, lekeland eller besøk hjemme hos venner med barn på samme alder.

På høst/vår blir det mye turer i skogen/på fjellet. Vi liker å ha et mål for ture; en åpen turisthytte, en bestemt fjelltopp, et vann etc.

På sommeren blir det selvfølgelig strandturer hvis været er bra, eller turer i parker, til lekeplasser etc.

Skrevet

De er bare 3 og 1 år...

Minstejenta er altfor liten til evt skøyter...neste år skal vi kjøpe skøyter til eldstejenta da:)

Sommeren er jo greit, da er det jo stranden og fine turer for alle pengene:)))

Skrevet

kamomille?

hvor gamle er barna dine da?!

vi kan iallefall IKKE besøke noen fjelltopp med 2 små barn som begge bruker vogn enda hehe...nei , det for bli om endel år ja:)

Skrevet

Nå på vinteren er jo aking kjempe fint, og så bortover ski. Du kan jo la minstejenta sitte i pulk, og la største jenta få gå på ski? Eller base i snøen, lage snøhule, etc. Kjempe moro for barna! Bare det å være ute er jo kjempe bra:-) Ta med deilig niste, grille pølser, ha med kakao, kjeks, ja hva du ønsker.

Når det ikke er snø, kan en gå i skogen, besøke gårder med dyr, gåturer, kanoturer, teltturer, forskjellige lekeplasser/parker, sykkelturer, etc. Masse å finne på egentlig, barna er ofte ikke så storforlangende, det viktigste er vel å bare finne på noe sammen som familie:-)

Av inneaktiviteter så er det jo lekeland, svømmehall, teater, lesestund på bibliotek og besøke venner. Sikkert mer, men det var det jeg kom på nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...