Gå til innhold

Uke 30 og plutselig vonde og regelmessige kynnere. Vanlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste to timene har jeg hatt kynnere (trur jeg) hvert 10-15. min, krampetak i magen, som mensensmerter, og vondt i korsryggen. Magen blir veldig stram, varer en liten stund så gir det seg. Hadde det ikke med min første jente, men regner med det sikkert er vanlig, men noen som har erfaring med dette, Noe jeg kan gjøre for å unnga det, event lindre det nå. Ikkje utholdelig vondt, men ganske vondt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det fortsetter å være regelmessig med menssmerter ville jeg kontaktet føden tror jeg. Kan jo være begynnende rier. Kynnere pleier jo vanligvis ikke å være regelmessige så..

Skrevet

Eg har og vonde og regelmessige kynnere. Ringte føden og fekk komme opp å sjekke om det var åpning eller modning. Var heldigvis ikkje det:) Men blei sjukemeldt og fekk beskjed om å kvile på sofaen fleire gonger for dagen. Er berre i uke 27!

Hadde ringt til føden hadde eg vert deg.

Veit ikkje om noe du kan gjere for å lindre eller unngå det. Har prøvd det meste! Tar to paracet om kvelden for å få sove. Legen sa det var greit..

Skrevet

Hvis kynnere blir vonde og regelmessige skal man alltid ta kontakt med føden. Kynnere skal egentlig også bare være ubehag i magen, ikke ryggen. Det kan være premature rier og da er det viktig å få stoppet det så fort som mulig.

Uansett syns jeg du skal ta kontakt med føden, men det beste tipset for å unngå kynnere er å legge seg ned og slappe av, det hjelper hvertfall meg. Hvis du generelt er mye plaget av kynnere bør legen vurdere om du bør bli delvis eller helt sykemeldt.

Skrevet

Heldigvis ga det seg ikke så lenge etter jeg hadde skrevet innlegget, så d varte nok mlm to og tre timer, jeg tok en varm dusj og la meg på sofaen og hvilte og da avtok det gradvis, så satser jeg på at det ikke skjer igjen med det første. :) men takk for gode råd, det var like før jeg ringte føden da det heldigvis ga seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...