Gå til innhold

Lekker fostervann - eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg tissa i dag morges og reiste meg opp fra doen, kjente jeg noe rene nedover lårene. Og så var det en liten dam på gulvet, det var som vann, ikke klissete som utflod.

Det samme skjedde nå på ettermiddagen - etter at jeg tissa kom det dam på gulvet før jeg fikk tatt på underbukse.

Har mye utflod, men dette er liksom annerledes. I uke 30, så det er jo lenge igjen... 2.gangs, så jeg vil ikke være hysterisk å ringe føden om dette er helt vanlig. Noen som har opplevd noe lignende? Ringte dere føden da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo ringe føden!!!

Er jo ikke noe å lure på!

Skrevet

Ville ha ringt om trusen også blir våt mellom do-besøk.

Trodde en stund jeg lakk også men det var bare utflod som var helt flytende og blankt. JM sa til meg at det var helt normalt.

Skrevet

Hos meg er utfloden helt tyntflytende og nesten urinfarget. Jeg hørte også med jm og hun sa at dette er normalt. Jeg hadde også vært bekymret for at jeg lakk.

Det jm sa til meg var at dersom man lakk forstervann så ville dette lekke litt hele tiden uansett om du er i bevegelse eller sitter stille.

Ved utflod kan det samle seg opp litt mens du sitter/ligger og kan da renne ut når du reiser deg og er i bevegelse.

Hun sa til meg at dersom jeg begynte å lekke ville jeg høyst sannsynlig ikke være i tvil selv om jeg fra før har så mye utflod at jeg bruker innlegg!

Skrevet

Jeg opplevde lignende.

Jeg ar akkurat ferdig på do, tok på meg klærne og kjente det rant nedover. Ble klissblaut. Tenkte første jeg hadde tisset på meg.

Skjedde etpar dager senere. Var ute og gikk og ble plutselig klissblaut i buksa.

Kom meg på sykehuset og fikk konstantert at det ikke var fostervann.. De visste ikke heøt hva det var heller. Kunne være en fosterhunne som hadde sprukket eller masse utflod eller kanskje bare urin,...

Men det er beste å sjekke opp...

Lykke til! :-)

Skrevet

Ring føden! Jeg opplevde noe lignende da jeg var i uke 34. Opplevde at "utfloden" endret seg og ble blank og tynntflytende. Men det kom ikke så mye, ikke mer enn at det holdt med truseinnlegg. Da det ikke sluttet ringte jeg føden da jeg vet at det kan være fare for infeksjon ved vannavgang. Fikk beskjed om å komme inn selv om de ikke trodde det var vannavgang. Det var masse vann rundt babyen da de sjekket på ultralyd også, men da de tittet nedentil så var det vannet som hadde gått gitt, så da fikk jeg beskjed om at det ble fødsel iløpet av dagen. Så jeg ble satt i gang og noen timer senere ble var lille datter født 6 uker for tidlig, men alt sto bra til og det gjør det fortsatt, nå er hun snart 4 uker:-)

Skrevet

Har hatt samme problemet gjennom hele svangerskapet, Sjekket det i uke 22 og 26, men det var bare helt tynnflytende utflod. Med det er umulig å si før man har fådd sjekket det så jeg ville sjekket om jeg var deg, vurderer å få sjekket det en gang til for nå har det vært ekstremt mye, å faktisk mye inatt også. Så er jeg 38 uker på vei så hvis vannet bynner å sive vil jeg jo ikke merke det selv, bare tro det er utflod... litt skummelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...