Gå til innhold

vannavgang ved festet hode

Anbefalte innlegg

Skrevet

om hode er festa, vil det da bare lekke fostervann? er ikke mulig at det kommer en foss da?

venter fortsatt på slimproppen, men ingen tegn :( litt mer gul aktig uflod, kanskje dette er deler av den? må vel ikke være blod, eller?

en uke til termin i dag. håper på at fullmånen kan hjelpe litt til i dag, hehe :) har ingen kynnere, noe jeg sikkert skal være glad over. men da føler jeg liksom ikke at noe er i gang heller..

noen flere som har det slik? vil jeg trolig da gå rett over i rier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter som jeg har forstått så fungerer hodet som en propp dersom hodet er festet slik at det da bare vil renne fostervann istedet for dette store splashet som man kan få når det ikke er festet.

Jeg har hatt gulaktig utflod i over 10 uker nå, så hos meg er det hvertfall ikke noe tegn til at det er slimproppen som går. Det kan selvfølgelig være det i ditt tilfelle, men jeg vil da tro at den er mye mer fast/slimete enn din vanlige utflod. Det behøver ikke å være blod i den.

En del førstegangsfødende vil aldri kjenne kynnerene selv om alle har dette. Jeg er selv førstegangs og trodde lenge at jeg slapp unna, men plutselig for et par dager siden begynte dem. Har 4 uker igjen til termin. Det er ikke noe du trenger å savne, ikke vondt, men ubehagelig!!

Det kan hende du plutselig begynner å få kynnere du også, men du kan også gå rett over i rier uten kynnere.

Lykke til, håper fullmånen hjelper deg masse :-)

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, var det jeg trodde. Off, da kan man jo nesten være litt usikker på om det er vannet eller ikke. Men da er vel trikset å ta på seg et bind, og se om det fortsetter :)

Begynner å bli litt utålmodig her kjenner jeg, og leter leter etter tegn. Ja, som du sier, er nok ikke slimproppen. Bare en ønsketenkning herifra det :P

Er vel som man sier. Ingenting er ikke godt for noe. Kynnerene skal jo hjelpe til å modne :) Ja, kan vel hende kynnerne kommer nå på slutten. Men snodig. Jeg går hurtig oppåver bakker, springer i trapper, spiser sterk mat, sengekos, men ingen merkbare kynnere. Så er vel kanskje den heldige som slipper unna :P

Tusen takk :) Så spent på å se gutten nå, og hadde ikke gjort noe om han kom nå :)

Masse lykke til du også! Er ikke lenge igjen :D

Skrevet

Ved begge mine fødsler begynte fødselen med at vannet gikk, og hodet var festet ved begge fødslene. Det kom ikke et stort splæsj, men vil si det var akkurat som jeg tisset på meg (altså ikke noen dråper, men "tisset meg ferdig"). Dessuten kjenner du at det ikke er noe du har sjangs til å kontrollere / stoppe på noe vis. Etter det er det bind på og følge med, men tror ikke du blir så vedig i tvil hvis det først skjer :o)

Skrevet

Ok, det er godt å høre ;)

Litt redd jeg skal lekke uten å legge merke til det jeg skjønner du..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...