Frk Fjong Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Kjære dere... Er det noen som har noen super råd mot uren hud? Her tar det helt av med MASSE sorte prikker overalt.. bryst, pupper, rygg og ansikt.. Pluss en del kviser... Størs og verst er de på ryggen..hvor det såklart er litt vanskelig å komme til... Sorry at jeg er litt utbroderende.. Men det må da være andre enn meg med dette problemet Jeg som ikke var plaget i det hele i tennåra en gang...her kommer straffa tydligvis
blessed87 Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 hei! jeg har vært super plaget med uren hud i noen år nå! håpet det skulle bedre seg etter jeg ble gravid,noen er jo så heldige. men ikke jeg hva bruker du i rensekremer å så? jeg har prøvd det meste, men ingen hud er jo lik,men jeg er frelst på MD formulations. Leger anbefaler også denne serien. Denne er bra for arr,uren hud,rynker,pigment flekker o.l. noen av produktene innholder vitamin A,noe vi gravide ikke skal ha så mye av,så disse holder jeg meg unna nå. Men jeg damper ansiktet mitt,renser huden 2 ganger morgen og kvel, tar på en krem mot kviser/svarte prikker der det trengst og avslutter med decleor nattkrem/dagkrem. decleor ylang ylang oljen er også kjempe bra mot uren hud! jeg har masse arr i huden så jeg må bruke en del smink,men det beste fr huden er vel å holde seg unna dette drikke mye vann,spise sunt bra med ansiktetsmasker et par ganger i uken også uren hud kan ødelegge mye! LYKKE TIL!
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Hehe her også, i alle fall kviser. Smører tannkrem på kvisene om kvelden før jeg legger meg... Eneste jeg vet om som hjelper litt. Lykke til
Ser@fin@ Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Kjære deg. Har ingen vidunder kur til deg, men kanskje noen småting som kan hjelpe litt. Har selv fått MASSE kviser i dette svangerskapet. Rense huden godt morgen og kveld. Skifte sengetøy ofte, gjerne hver 2-3 dag. (det hjalp på meg) Drikke masse vann. Tror ikke det man spiser har så mye med kviser og sorte prikker å gjøre. Jeg spiser veldig sunt. Masse frukt og grønt. Drikker masse vann osv. (Ikke til vanlig da, men klarer ikke spise noe annet pga kraftig kvalme) Lykke til.
blessed87 Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 ingen hud er jo lik men mitt kosthold har mye å si. merker det med en gang når kostholdet er bra og når det er dårligt.. men er jo ikke likt for alle vi får bare tenke på de små gullene som ligger i magene våre at det er verdt hver en kvise og sort prikk :)
mammaløve Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Jeg ønsker meg selv velkommen i kviseklubben. Her har det poppa ut mange fine røde både i ansiktet og på ryggen. Og andre rare steder... Vet bare at det hjelper veldig for meg å ikke tørke ut huden. Da blir det bare verre. Her renser jeg ansiktet godt en gang om dagen, og bruker en rik og fin krem fra Decleor. Renser med Exuviance rensegele, den er lett og fin:) Tror desverre jeg bare må leve med uren hud framover, forsøker å ikke tenke for mye på det. Gleder meg til litt lysere tider. Huden min blir alltid litt mer fornøyd når den får litt sol på seg. Til da får jeg glede meg over at jeg har fått en veldig ungdommelig look. Rett og slett litt fjortis
Sjokolademonster Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Har kviser til vanlig, men i forrige svangerskap fikk jeg perfekt hud.. Gledet meg til det samme nå.. men nei da! Ikke så mange slike store, men masse røde små kviser og røde felter i ansiktet.. Og så har jeg fått kviser på leggene??!! sprøtt.. Bruker litt div renseprodukter, men ser også at huden blir lett tørr, så bruker rike kremer.. Har også en rensekrem fra dermalogica som jeg liker veldig godt! De har masse gode produkter, men det er litt dyrt.. Bestiller man på strawberrynet.com har de mye bedre priser :-)
Frk Fjong Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2010 Ser (heldigvis) at jeg ikke er alene med dette problemet.. Jordmor påstå at dette var kjempe bra! For det var jo bare et bevis på at kroppen produserte rikelig med hormoner, som den skal... Har selv aldri hatt noe særlig tro på at all verdens renseprodukter skal ta knekken på problemet, og tror faktisk fortsatt selv at siden jeg ikke har vert fanatisk, noen gang, med rensing av huden ørten ganger om dagen, så har jeg hatt den huden jeg har hatt. Frem til nå da.. Har vel strengt tatt ikke kunnet klage over å ha en liten kvise i ny og ne, helt frem til jeg sluttet på p-pillene og ble gravid. Men noe gjør jeg jo selvfølgelig da.. Bruker jo sminke hver eneste dag, noe annet er ikke et alternativ.., så den fjernes om kvelden, og ansiktet vaskes med rikelig med lunka vann. Innimellom vasker jeg ansiktet litt ekstra med renseskum, og knepper ut de verste sorte prikkene, før det blir kviser av de. Har også forsøkt med sånne plaster for sorte prikker også, og de funker litt sånn.. tildels innimellom.. hehe.. kommer vel an på om porene er skikkelig åpne eller ikke... Har prøvd å smøre tannkrem på de største kvisene også, uten at jeg er helt sikker på at dette funker noe særlig på meg.. Men så er det jo disse på ryggen da.. de som plager meg mest.. og som klør!! Vanskelig å komme til gett....
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 Vet hvordan dere har det. Men er dere så heldige å ha et hudlegekontor med lysbehandling så kan det hjelpe. Min lege sa det går nok over når barnet er født. Heldivis ba jordmor meg da jeg kom dit å dra til hudlege. Der kom jeg mest sansynelig til å få hjelp via lysbehandling. Det gjorde jeg stor forbedring bare på en uke. Jeg har PSO og trengte ikke rekvisjon. Men har dere ikke vært der før må legen deres skrive rekvisisjon. Lykke til jenter, vi får håper vi blir bedre snart
svangeria82 Skrevet 31. januar 2010 #10 Skrevet 31. januar 2010 hvilken uke er du i?forhåpentligvis blir huden bedre,jeg hadde mye mer uren hud enn vanlig fram til ca uke 20,nå er alle kvisene borte,og huden er finere enn før graviditeten.Eneste jeg synes virker er basiron krem,men den er veldig uttørkende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå