Gå til innhold

nå orker jeg snart ikke mer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

startet med sammentrekninger natt til fredag, de var ikke veldig vonde men jeg kjente dem jo og noe var i gang.. Etter 24 timer med disse riene som ikke var helt regelmessige begynte jeg å bli sliten for fikk ikke sove ordentlig... ca ved midnatt gikk jeg på do og det kom masse friskt blod ut og riene tok seg så opp betraktelig... tok en dusj og gikk til seng... to tiden og det var 6 min mellom, noen var grisevonde andre litt mildere.... når kl ble halv 4 hadde jeg ikke sovet på et døgn og fant ut at jeg bare skulle ringe føden og klage litt på at det ikke kommer noen vei... jeg kan jo ikke så som dette til mandag for så å bli satt i gang... ringte gubben og fikk han hjem fra jobb. etter 24 timer med sammentrekninger var det ike mye forskjell... jeg var mer moden, helt utflata og en cm bare.. det var visst en tynn hinne der enda og jm mente at når den forsvant kunne det gå fort... fikk akkupunktur og det satt fart på riene... kom som kasta og var vondere.. jeg jamra meg litt da for lå på magen, og det var en grusom stilling med rier.. helt hjelpeløs, hehe... dro så hjem for å prøve å hvile/sove... med varmeflaske på ryggen har jeg ligget noen timer i senga nå og faktisk sovnet mellom riene, men de kommer jo ganske ofte så ikke den beste søvnen... nå sitter jeg her da, og synes at det beste er å stå og henge over noe når de kommer.. da blir de mildere... men selv om jeg er førstegangs så vet jeg at det skal gjøre så myye myye vondere når det nærmer seg noe, og blir så frustrert over at de ikke øker i intensitet... hvor lenge kan jeg gå som dette uten at det fører noen vei??? dette var ikke helt som planlagt :-( noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da! Litt av noen prøvelser du skal gjennom! Skjønner godt at du er sliten, men plutselig er dt i gang for alvor, og da går det sikkert fort ja.

Håper den tynne hinnen forsvinner i hvert øyeblikk.

Masse lykke til!

Skrevet

Har dessverre ikke noen råd om hva du skal gjøre, men ville bare si lykke til og håper at det går fort nå. Har fulgt deg i noen dager nå og ønsker at du kan få kommer ordentlig i gang og få møtt lille babyen din snart!!

Skrevet

Høres ikke grei ut, nei.i tillegg er du mye over termin, slik som meg og da er man nok enda mer lei og utålmodig. Alle forventer at nå skjer det vel noe, også jordmor og andre. Jeg leste en plass at husk at du ikke føder om kapp med noen, og ta det i sitt eget tempo...Det skal jeg huske på. Er 9 dager over termin, og når jeg kjenner at noe er på gang, så blir jeg så lei når det stopper opp....Du har jo begynt med endel rier, og er igang.

Fatt mot.....prøv å få hvile og trøst...snart er babyen hos deg.

Skrevet

hei.

med min første satt riene i gang søndag ettermiddag.

det drøyde og drøyde og jeg var ut og inn på sykehus for å sjekke modning.

sov ingenting og for hver rie måtte jeg bevege meg fordi d gjorde så vondt.

så da fødselen endlig var igang var jeg helt utslitt.

jenta mi ble født fredag.

så fra søndag til fredag gikk jeg slik.

denne gangen er de klar over dette og forhåpentligvis gjør de noe for å få fortgang på det.

dette er ikke for å skremme deg,men stå på krava og få de til å gjøre noe m d.

du skal tross alt ha krefter til fødselen og tiden etterpå og.

ønsker deg masse lykke til og håper ting skjer fort for deg nå.

dette er ikke noen morsom førstegangs opplevelese.

Skrevet

Eneste jeg kan råde deg til er og jobbe med riene da går det mye fortere. Prøv og gled deg og få den gode kriblende følelsen i kroppen. Pust inn med nesen og ut med munnen når rien kommer og ikke spend kroppen. Da jobber kroppen med deg og ikke mot deg.

Lykke til!!

Jeg skal vel snart til pers jeg også med min 5 fødsel. Så jeg håper det skjer snart.

Skrevet

tusen takk alle sammen :-) Det med å slappe av merker jeg har veldig effekt for de riene jeg ikke klarer å slappe av på blir ekstra vonde, men ikke alltid like lett... er 4 minutter i mellom nå i følge gubben og jeg knekker sammen i knæra og må ha hjelp til å stå gjennom riene, så det tar seg opp... men tør ikke håpe på noe.. skulle ikke forundre meg om jeg kom på sykehuset og ingen forandring.... da dropper jeg fødselen tror jeg :-)

men takk for oppmuntrende ord... er veeldig glad for at jeg har vært forberedt på at dette kan ta tid... har ei venninne som gikk i 48 timer med kjempe vonde rier og det endte i keisersnitt pga for trangt bekken.... så tar utgangspunkt i det, så blir jeg ikke skuffa....

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til! Tenk framover, og at om en uke så er ungen her:)

Skrevet

uff nei... en uke?? da har jeg tatt kveletak på dem innen den tid så de kutter meg opp og får henne ut :-)

Skrevet

Hehe, ja men ungen din kommer jo anrt, og om en uke er alt "glemt", mente jeg:) Ja, jeg kjenner bare masriene mine nå jeg, jeg blir ikke med på dette lengre^^ Hehe, så kommer gubben med en finger han har litt vondt i, og syter over dét.

Hadde blikk kunnet drepe!

Skrevet

Trøst deg med det at nå er du i fødsel! Nå skjer det for real! Hehe... Skjønner at det er slitsomt =/ Sender deg en klem og litt ekstra krefter :)

Skrevet

Jeg fikk barn for litt over 2 mnd siden, og jeg var førstegangsfødende. Slimproppen gikk på en fredag. Blødning på natt til lørdag. Var på en sjekk på sykehuset på lørdag. Litt moden og ca. 3 cm åpning. Hadde hatt litt veer natt til lørdag. Veene var ikke veldig regelmessige. De kom innimellom. Noen varte litt lengre enn andre. Noen ganger ble de borte. Sov dårlig pga. dette. Var i kontakt med sykehuset flere ganger. De sa jeg kunne ta en Paralgin Forte og et bad. Det hjalp ikke.Fikk ikke slappet av fordet.Sånn varte det hele natten til søndag og utover søndagen. Søndag kveld var jeg både frustrert, lei meg og sliten. Vi fikk komme på sykehuset da. Kom på sykehuset natt til mandag. Jm undersøkte meg og jeg hadde faktisk 6-7 cm. Både jeg og jm ble overrasket. Det gikk ganske sakte fremover på sykehuset. Den lille jenta vår kom ikke før mandag formiddag, Så det tok litt lang tid, men det var absolutt verdt det. Utrolig for noen krefter man har, selv om man er veldig sliten.

Skrevet

Hold ut søte du!!! Jeg er ikke i tvil om at disse riene fører til at du snart har skatten din!!!! Vet det er helt for j***** innimellom, men du får snart verdens vakreste premie!!!! Masse masse lykke til:O) gleder meg til å høre at det er over, noe jeg tror er ganske snart:)))))))

stoooor klem

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til!!:) håper det snart er over!!:) go klem!!

Skrevet

Vil bare si ifra at det nødvendigvis ikke trenger å bli såååå kjempe mye vondere før det nærmer seg noe. Første gang kom jeg inn på sykehuset med 4 cm åpning og var sikker på at vi skulle bli sendt hjem. Var mannen som ville dra på sykehuset. Og jeg hadde ikke veldig vondt!!

Skrevet

fyy faen... en cm på 12 timer :-) her går det unna..... kl 15 i dag hadde jeg to cm.... aner ikke hva jeg har nå, ler og griner om hverandre.. for dette er tragikomisk...

Skrevet

Jeg vet ikke helt om dette rådet stemmer, men da jeg fikk min første møtte vi ett høygravid par som gikk i trappene på sykehuset. Dette var visst for å få mer effektive rier og mer åpning.

Selv fikk jeg og beskjed om å gå,for å få fortgang i det. Om det hjalp meg aner jeg ikke.

Du har jo ingenting å tape på å prøve;-)

Lykke til.

Skrevet

wow imponert over oppdatering - venter i spenning og ønsker deg lykke til. stå på! Du er i gang!!!! Plutselig er babyen ute:)

Skrevet

Å gå i trapper eller gjøre andre anstrengede ting er frabefalt i dag!!

Det ble anbefalt før i tiden. Sammen med kjerringråd om å feks vaske ned huset for å få ting i gang. Det henger desverre litt i enda!!

Det eneste de aller fleste oppnår er høyere blodtrykk, å bli sliten og dermed øke risikoen for komplikasjoner.

Slapp av og ta det med ro den siste tiden!!

Les heller ei bok, se en god film og le ;)

Å stå oppreist hjelper på tyngdekraften og kan fremskynde en fødsel.

Så i dag er anbefalingene fra "fødestuene" opp å stå og gjerne "rug" litt frem og tilbake med hofta ;)

Skrevet

Å så spennende!!! Nå MÅ det vel snart være noe her!!!

Tenker så på deg!!

Rare greier. Kjenner deg ikke, men blir liksom så involvert alikevel!

Sitter nå her å ruger 5 dager på overtid og er rimelig lei jeg og. Ingenting virker og ingenting skjer.

Vil så gjerne bli ferdig jeg og, men sitter i åndeløs spenning å venter på din fødsel.

Mange klemmer fra sørlandet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...