Gå til innhold

deppe,depp og facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme med en nydelig baby på 6 mnd, men sliter litt med depresjon og problemer med å komme meg ut av huset. merker da at det å være på facebook gjør meg enda tristere, med de stadige oppdateringene om folk som har ryddet/vasket, vært på tur, skal på fest har gjort ditt og datt.

mens jeg ikke klarer å holde huset ryddig selv om jeg er hjemme hele dagen og ikke har jeg noen å besøke. føler meg veldig alene med dette er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det der er kjipt.Vet hvordan det er ja.

Hadde nok prøvd å holdt meg unna facebook jeg da.Men alt har sin overgang,ting blir bedre.

Skrevet

Dette er jo bare du som kan forandre! Klapp igjen datamaskina (ja hvis du har laptop da..hehe) og vask huset i stedet for! Sett på musikk og start! Etterpå tar du deg en dusj, sminker deg og tar med babyen på en liten tur! Ring en gammel venninne, begynn å gå på barseltreff. Et eller annet! Du kan ikke forvente at ting kommer til deg. Man må kjempe litt! Hvis facebook gjør det tristere, hvorfor være der da?

Har du alvorlig depresjon bør du jo få hjelp for dette da! Men kom deg opp av stolen, ut og finn på noe! Dette klarer du! I morgen! Gjør det i morgen :)

Skrevet

Jeg tenker heller at de som stadig må oppdatere at de har vasket huset, gått på kafe', hengt opp en klesvask, snakket med en vennine på tlf osv ikke har så veldig mye "liv" alikavel jeg da ;)

Skrevet

helt enig med deg ...*du med det lange nicke * hehe.. jeg skjønner ikke greia med å skrive.. ny vaska hus å kropp...har hengt opp klær,hører på musikk,prater i tlf.. osv .. ka slags liv e det da hehehe....

også de som er av på i et forhold.. singel,forhold,singel,forhold.. ka med å bestemme seg :P

Skrevet

Åh, disse evinnelige liksomoppmuntrende svarene til deprimerte personer altså! Du forstår jo ikke noe om hva en depresjon er for noe! Det nytter like lite å be en deprimert person om å kjempe litt, komme seg opp av stolen osv, som å be en tuberkulosepasient om å slutte å hoste.. sånne svar som du gir her produserer bare mer skyldfølelse og selvbebreidelse hos personen! Forstår du ikke det?

Hva med å heller forsøke å forstå litt? Vise empati og omtanke?

Jeg blir provosert! Beklager...

Skrevet

enig anonym 00:09 når man først har blitt deprimert trenger man mere hjelp til å komme seg opp igjen. husker selv hvor tungt alt var når jeg var nede for noen år siden. prøv å ta kontakt med helsestasjon eller legen. og hvis du klarer unngå facebook en periode. trur også at det er som hun andre her skriver at de som publisrerer slike ting kanskje ikke har s mye annet å gjøre. kanskje noen til og med dikter opp litt for å virke viktige? var innom der før men har droppet det, tenker at når noen har 400 venner så er det utrolig mye overflatisk. hvem har 400 venner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...