Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 og jeg er på desperat jobb-jakt. Håper jeg får jobb snart,for jeg blir sprø av å gå hjemme. Gikk rett fra permisjon og over på dagpenger siden jeg ikke klarte å få meg jobb før permisjonen var over. Men det jeg da lurer på; jeg har hørt at NAV kan ringe å tilby jobb. Hvor ofte skjer dette? Håper egentlig at dem bare ringer meg på mandag og har et intervju klart til meg...det tar jo såååå lang tid fra man søker - blir innkalt til intervju- og til man endelig kan begynne i jobben.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Kan jeg spøre om hvor mye du får i dagpenger? Jeg jobbet ikke da jeg ble gravid,og nå lever vi på mannen,kjempetrangt er det! Kan jeg også søke dagpenger? Er 2 år siden jeg har jobbet sist...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Jeg får dagpenger ut fra hva jeg fikk i lønn da jeg var i barselpermisjon...så ca 60% av den lønna jeg fikk da jeg gikk i permisjon har jeg nå når jeg mottar dagpenger.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Men jeg håper fortsatt at noen kan svare meg på om hvor ofte NAV pleier å ringe opp og tilby jobb? Jeg er så ivrig etter å begynne å jobbe nå. HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Tror nok det varierer fra kontor til kontor hvorvidt de ringer og tilbyr jobb. Jeg bodde i en liten by når jeg gikk arbeidsledig, og det skjedde vel et par ganger at de ringte meg. Men det var ikke sånn at de hadde en jobb som det liksom var bestemt at jeg skulle ha. De ringte for å fortelle at det var ledig jobb der og der, og om jeg var interessert i å sette meg opp på liste som de skulle sende til firmaet. Og så var det opp til firmaet om de ville kontakte meg for den vanlige prosessen, intervju osv. Så jeg opplevde aldri at nav hadde jobb til meg direkte. Jeg var aktiv selv og lette og søkte jobber, og det fikk jeg inntrykk av var det som var forventet. Så jeg ble egentlig overrasket når jeg ble kontaktet av de.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har vært srbeidsledig to ganger. Den første gangen ringte de om ett inntervju allerede etter 3 dager. Og flere etter det + at jeg fikk jobbsøkerkurs etter 3 mnd. Fikk jobb mens jeg gikk på kurset(en jeg hadde søkt på selv). Andre gangen tok det litt lengere tid før de ringte men mener det var noen uker. Fikk også da en jobb jeg selv hadde søkt på.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Takk for svar Kan jeg spørre om når du var arbeidsledig? Hvor mange år siden? Det kommer vel litt an på hvordan arbeidsmarkedet er,så tenkte bare å sammenligne arbeidsmarkedet fra den gang til hvordan det er nå HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Anonym 23:48 her. Vet ikke om det var meg du spurte, men jeg svarer allikevel :-) Jeg gikk arbeidledig i 2007. Jeg bodde da på et sted med håpløst arbeidsmarked. Veldig lite ledige jobber. Og de få jobbene som var, gikk gjerne til kjente av de som hadde ansvaret for ansettelsene. Og det var egentlig sånn jeg også fikk jobb til slutt. Jeg måtte også ta arbeidssøkerkurs. Jeg kunne imidlertid alt i kurset fra før, så det ble liksom bare å gjøre oppgavene for å gjøre de liksom. Det hjalp meg ingenting i å få jobb, for det var så få jobber å søke på.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har hatt dagpenger i ca 7 mnd nå. Har ikke hørt noe fra NAV enda. De sier bare at de håper at det ordner seg for meg når jeg er innom der for et eller annet jeg lurer på. Har akkurat fått meg litt jobb nå da uten deres hjelp.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Litt utenfor tema, men jeg prøver likevel: Hadde du vanlig permisjon fra arbeid med lønn etter fødselen, også fikk du dagpenger like etterpå? Situasjonen min er sånn at jeg er i permisjon nå, men kan ikke fortsette i jobben min etterpå (jeg jobbet på kveldstid tidligere, ingen mulighet for endring i arbeidstidene, og jeg er alenemor). Så jeg er jo litt engstelig for hva som skal skje når permisjonen min er over, og jeg ikke har noen jobb å gå tilbake til. Overgangsstønaden er liksom ikke mye å leve av. Kan du ikke fortelle litt om hvordan akkurat det der fungerer?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #13 Skrevet 30. januar 2010 Hei du Beklager at jeg svarer deg litt seint. Men her er hvertfall min situasjon: Jeg hadde et vikariat som gikk ut kort tid før fødselen, men siden jeg var sykemeldt pga bekkenløsning den siste måneden fikk jeg samme lønn i sykepenger som jeg hadde da jeg var i jobb. Så siden både jobb og den siste måneden med sykepenger gjaldt som oppsparing til foreldrepenger (permisjon) så fikk jeg det utbetalt av NAV. Så du kan si at jeg gikk rett fra permisjonspenger fra NAV og over på dagpenger... HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #14 Skrevet 30. januar 2010 Tusen takk! Jeg får vel ta turen innom NAV og ta en prat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå