Gå til innhold

Hvor tidlig kynnere med 2. barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12+0 idag. Og de siste dagene føler jeg at jeg har kynnere. Fikk dette tidlig i forrige svangerskap (uke 16). Men har ikke hørt om dette så tidlig. Kjenner tydelig at det knyter seg i bunne av magen. Kjennes helt likt ut som kynnere. Noen andre som har opplevd kynnere så tidlig, eller er det kroppen som spiller meg et lite puss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg begynte m kynnere i uke 12. Fikk beskjed av legen å ta det med ro fremover. Ingen trening da de kommer hyppigere da. Dette er mitt 4 sv.skap og tredje foreløpig fullførte. Begynte tidlig med kynnere på nr 2 og, men husker ikke når da det er 13 år siden.

Skrevet

Ble litt sykemeldt fra uke 23 med sønnen min pga dette. Men passer virkelig ikke med noen sykemelding nå. Har nettopp startet i ny jobb, dvs to nye jobber. Hadde legekontroll mandag, og skal ikke tilbake før om 3 1/2 uke. Har en jobb som består av trening daglig og mye fysisk aktivitet. Hmmmm.... Dette ga meg litt å tenke på. Får prøve å lese signalene litt og prøve og fange opp når disse kynnerene kommer. Er jo selvsagt ikke villig til å sette babyen på spill. Men føler at det er svært vanskelig å be om tilpasninger/roe ned på jobben nå....

Skrevet

Legen ville ikke ta noen sjanser med meg nå. Har fremre og bakre bekkenløsning i tillegg, og kynnerene har kommet hyppig når jeg er i mye aktivitet så må dessverre fryse mitt medl.skap på spenst. Mistet sist uke 14 i ma så best å være på den sikre siden som legen sa. Hørte hj.lyd idag så alt var fint, men er sykemeldt ut sv.skapet pga bekkenløsningen.

Skrevet

Huff. Skjønner at bekymringen er ekstra stor når du mistet i uke 14 sist. Og bekkenløsning er jo selvsagt svært kjedelig. Jobber faktisk med kvinner med bekkenløsning! Har selv heldigvis kjent lite til rygg og bekken. Lå på legevakta hele torsdagen forrige uke. Hadde kraftig omgangssyke og ble dehydrert. Måtte få intravenøs væske. Da fikk jeg vondt i korsryggen! Senga der var forferdelig hard. Og lå nesten 2 timer på en undersøkelsesbenk først. Men det ga seg heldigvis.

Får du noe behandling for bekkenplagene dine? Håper det! Forskning viser at selm om man ikke opplever en bedring eller stagnering av bekkenløsningen/smertene under svangerskaper, så har de som trener/går til behandling for dette en raskere tilbakegang av bekkenløsningen/smertene etter fødsel.

Skrevet

Huff, stakkars deg, må ha vært helt forferdelig. Nei ikke noe behandling enda. Var til en behandler sist som utnytta situasjonen litt kan du si, og har fått panikk for mannlige behandlere. Bor på en liten plass så er ikke så mye å velge mellom. Dette er jo 13 år siden ,men har fått skrekken. Skal undersøke litt om det finnes noen kvinnelige. Ps få en legetime til deg selv og snakk om kynnerene dine. klem

Skrevet

Jeg fikk kynnere rundt uke 12 i dette svangerskapet jeg også. Spente seg veldig når jeg gikk. Men så gikk det litt over etter nooen uker, men nå er det litt tilbake igjen (uke 25).

Hadde nesten ikke kynnere i første svangerskap, men det er godt å vite at det er veldig vanlig i flergangssvangerskap. Men det er ubehagelig!

Skrevet

Er det farlig med kynnere? jeg er 2.gangs og har flere kynnere om dagen, men har ikke tenkt over at man må ta det med ro pga dette? jeg trener 4dager i uke og trives godt med det, så har ikke lyst til å slutte pga kynnere :(

Skrevet

Hei:)

Hadde tenkt å legge ut et innlegg selv om dette. For jeg er nå 17 fullgåtte uke, og har begynt med kynnere også om natten. Men det går fort over. Tenkte dette var tidlig, så jeg ringte JM og hörte. Hun sa at så lenge det gir seg, når man legger seg ned er dette bare noe som sees an. Men her får jeg jo det nettopp når jeg ligger. Går jo fort over da. Vet ikke om jeg skal roe ned mht dette eller bare fortsette som för. Er sykepleier, og har endel forflytninger osv som kan være tunge, selvom jeg pröver å være forsiktig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...