Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Nå blir jeg lei meg av å lese hvordan bønder oppfattes. Mange tror at sauebønder håper på at dyrene deres skal bli tatt av rovdyr, slik at de kan kreve erstatning. Uff... Hvor hardhjertet må man ikke være for å glede seg over å se dyra sine maltrakterte? Slik er det ikke i det hele tatt. Det er også en utbredt oppfatning at sauebønder oppgir for mange dyr som er mistet pga rovdyr. Men det går jo ikke an, for det må komme en representant fra kommunen og se på dyret for at man skal få erstatning. Link: http://www.aftenbladet.no/innenriks/1152676/Gaupen_er_den_stoerste_sauedreperen.html For eksempel denne kommentaren: "Hvor lenge skal vi fores med løgner og usannsynligheter fra sauebøndene. Det skal unektelig mange gauper til for å drepe alle disse dyrene. De har jo en garantert merinntekt hvert år ved å oppgi disse fantasitapene til myndighetene, som igjen punger ut uten spørsmål. Hvilken svindel." Uff, blir lei meg av sånne innlegg.. Hvis det er så gøy med rovdyrtap er det jo rart at mange bønder har måttet slutte i områdene ved svenskegrensa. Mange gårder legges ned hvert år i Norge. Husk at det er sauebøndene som gjør at babyene deres kan glede seg over alle de ekte, gode lammeskinnene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå