Tabitha Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Er ikke en sånn som kjøper alt mulig, men nyfødte er tandre vesener og utfordrende å holde i badestampen. Derfor, da jeg kom over "Daphne, den regulerbare badestolen for babyen", på Reflex, kjøpte jeg den. Kan tenke meg å ta den med på sykehuset, ettersom foreldrene skal lære og bade barnet sitt der. Men det er jo unødvendig å ta den med seg dersom slike stoler allerede finnes på sykehuset. Derfor lurer jeg på om noen har sett slike badestoler på sykehuset der de har vært? Dette dreier seg forresten om Stavanger.
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 å bade en baby er faktisk ikke så vanskelig som du tror, bare vent å se. Du vil få opplæring i hvordan det skal gjøres på sykehuset, men de har nok ikke slike stoler der. Meningen er jo at du skal kunne klare å bade babyen uten sånt. Kommer til å gå så bra så. Ville ikke tatt med det for å si det sånn, da tror jeg faktisk jordmødrene hadde sett rart på deg hih
Tabitha Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2010 Javel... Siden du sier det. Greit å vite. Syns bare det virker litt vanskelig å holde babyens hode med den ene armen og vaske med den andre armen.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Skjønner godt at det virker både vanskelig og skumelt når man ikke har gjort det før, men det er mye teknikk i det. ) På sykehuset viser barnepleier gjennom et helt stell med bad, mens dere ser på. (Veldig lurt at pappan også er med!) Hun viser hvordan man bytter bleie, bytter klær, snur barnet fra rygg til mage, og bader det. Teknikken er at du holder barnet fast i den armen som er lengst fra deg. Du holder helt oppe ved armhulen, så barnets hodet hviler på ditt håndledd, og du har en hånd fri til å vaske ) Men det var jo egentlig ikke det du lurte på i det hele tatt..... Tror ikke jeg ville ha tatt den greien med på sykehuset nei, det går veldig fint uten.
Tabitha Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2010 Høres ikke ut som jeg bør ta den med nei... Antar at man får babyolje og slikt på sykehuset. Leste at det er vanlig å bruke litt olje i badevannet.
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Du lærer helt sikkert et godt grep på sykehuset. Jeg holder venstrearmen min bak nakken på babyen og holder fast i babyens venstre arm, så hviler babyens nakke og hode på armen min. Dermed har jeg et godt grep om babyen, mens jeg vasker med høyrehånda. Dette blir min tredje baby, og jeg har aldri kjent savnet av badestol. )
Tabitha Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2010 Da har jeg kanskje latt meg forføre til å kjøpe et unødvendig produkt... Man ser det i butikkhylla og tenker at det sikkert ikke er uten grunn at det produktet finnes... Kostet nærmere 300 kroner. Men tror nå at jeg kommer til å få litt nytte av den også, hjemme altså ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå