~sjiraff~ Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Til de nyfødte er det vel i grunn det samme hva slags vogn man bruker. De aller fleste har plass til det man trenger )
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Emmaljunga City Cross, testvinner i siste Foreldre og Barn-test, en glimrende vogn på alle måter=)
MammantilPatrick Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Hiver meg på og anbefaler også emmaljunga city cross. Fantastisk god vogn både med bag og sportsdel. Er superfornøyd:)
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Sjiraffus, da, det er jo liksom ikke plassen som er viktigst;-)
~sjiraff~ Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Hva er det som er viktig da? Jeg er av de som gir blanke i hvordan babydelen på vogna ser ut, og ser etter en vogn som er praktisk og god da vi kommer over på sportsdelen. Men så er jeg også av de som ikke bytter vogn og gjerne vil ha en i alle årene det er behov )
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Smart tenkt:-) Men uansett så er det vel forskjell på komforten i ulike nyfødtvogner?
It's all about me Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Bugaboo. Stor og god bag og super solskjerming. Lett å ta inn og ut av bilen og en drøm å trille.
OsloMor Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Må si meg enig i Simo kombi, stor og trygg:)
~sjiraff~ Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 Det er det helt sikkert, men vil tro at forskjellene uansett er såpass små at det ikke har så mye å si.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. januar 2010 #13 Skrevet 29. januar 2010 Det fine m City Crossen er at den er genial både som nyfødtvogn og større-barn vogn. Dette fordi sportsdelen kan vendes mot deg. Et stort minus ved de fleste andre tilsvarende lette, gode vogner er at de mangler denne valgfriheten. Bugabooen har også denne muligheten, men pga elendig fjæring synes ihvertfall jeg at denne vogna føles stiv og klumpete.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. januar 2010 #14 Skrevet 29. januar 2010 Jeg liker best DUO vogn (har en forkjærlighet for Basson og Emmaljunga) Men i hovedsak duo. Stor og dyp bag som kan brukes lenge=)
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 29. januar 2010 #15 Skrevet 29. januar 2010 Jeg er veeldig fornøyd med Emmaljunga Duo Edge'en min:) Tarjei trives også veldig godt oppi der:) Den er stor, stødig, solid og tett. Det har jeg hatt behov for på dette føret! Den er pen, og har mange geniale løsninger, som innebygd myggnetting, teliskophåndtak som gjør at man kan stille høyden lett, vendbart styre som gjør at vi kan skifte kjøreretning enkelt, bremser både fremme og bak mm. Det eneste som er litt negativt, er at den er litt tung å løfte inn og ut av bilen, men hadde den ikke vært det, ville den nok ikke vært like solid heller.
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #16 Skrevet 29. januar 2010 Tusen takk, smukke damer, har skrevet en liste nå over alle forslagene! Igjen, tusen takk!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. januar 2010 #17 Skrevet 29. januar 2010 Værsågod, ingen hårsmak=) Du får gi oss en oppdatering på hva du endte opp med til slutt, det er virkelig en jungel der ute! anbefaler forøvrig denne: http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/test-av-barnevogner.html
*Rutletutt* Skrevet 29. januar 2010 #18 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har hatt to vogner til mine to, en steintung Teutonia til førstemann som jeg i og for seg var veldig fornøyd med den gang da....siden det ikke var det enorme utvalget i 2004 som det er nå, men ville aldri valgt den igjen;-) Til lillesøster i 2007 hadde jeg en Bugaboo Cameleon hele vognperioden og har vært 100% fornøyd! God og romslig babybag, lett vogn som er knallgod å trille og tar liten plass. har aldri vært en fan av kjempestore vogner, så for oss var den perfekt og hadde utvilsomt valgt den samme igjen om jeg skulle hatt en til.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 29. januar 2010 #19 Skrevet 29. januar 2010 har en simo duo til vesla mi, og er veldig fornøyd med den! Bagen brukte hun til hun var 8 mnd, da byttet jeg fordi hun ville sitte og se. Hun brukte bagen som seng på stua til hun var 14 mnd!
bondeknøl Skrevet 29. januar 2010 #20 Skrevet 29. januar 2010 Jeg skal ha Simo Kombi til nr 2 Utrolig romslig og fin... noe annet enn Brio
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. januar 2010 #21 Skrevet 29. januar 2010 men den Bugabooen eier jo ikke fjæring?? Skjønner ikke hvorfor den vogna er så populær jeg altså..
Nå da? Skrevet 29. januar 2010 #23 Skrevet 29. januar 2010 Simo kombi!! Romslig, stødig, vind og vanntett og passer både for mor og far. Like god i dyp snø som på fine sommerdager.
ano`num *17.03.10* Skrevet 30. januar 2010 #24 Skrevet 30. januar 2010 Simo etter min mening. Kanskje litt tung når barnet har bikket 1-1,5år; men da bytter vell de fleste til en tralle uansett. City crossen anbefaler ikke jeg! Både bagen og sportsdelen er små og vognen er veldig lav. Vet om flere babyer som har vokst ut av babybagen lenge før de var ferdige med å være baby. Jenta vår var for lang for sportsdelen da hun var 14mnd! 80cm lang. Fotene lå å hvilte på kanten på fotbrettet, og når hun skulle sove fikk hun hodet opp på den kanten som bretter seg opp når en legger ned ryggen. Selene som er int. i vogna var festet så langt oppe at hun hadde dem i ørehøyde.Ubehagelig, i tillegg til at det ikke funket. Ikke fikk vi plukket dem av heller. Så vi vrengte dem og hadde dem på baksiden av ryggen for så å bruke vanlige seler. Ofte når vi trillet tur sammen med andre så fikk babysene i de større vognene (simo og stokke) se mye mer enn vår som satt så langt nede. Selv å cm har mye å si !! Utover det så er vognen kjempegod å trille, den er lett og det er kjempeenkelt å snu bagdelen selv med et barn i. Men for min del telte det ikke opp. Det var deilig å få solgt vognen!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. januar 2010 #25 Skrevet 30. januar 2010 hmmm...så rart, for jenta mi er 15 mnd nå og akkurat like lang, men sportsdelen passer som bare det enda! Hun sover i den daglig, og har god plass når fotbrettet står rett ut. Bagen brukte vi til hun var 10-11 mnd, så aldri hatt problemer m plassen vi ihvertfall=) Dette kommer jo kanskje an på hvilken vognpose man bruker også- en Voksi tar jo myye plass, mens Odenwalderpose eller lign gir deg mange ekstra cm i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå