Gå til innhold

Hvor lenge hadde du pressrier? (inspirert av annet innlegg ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke skikkelige pressrier, så måtte gjøre all jobben sjæl- så det ble 45 tunge og vonde minutter (ingen smertelindring). 1.gangs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. fødsel pressrier i 13 min

2. fødsel gikk det 5 min fra 7 cm til han var ute.. så.. hmm 2-3 press kanskje?

30-60 høres LENGE ut ja!

Skrevet

Hadde pressrier i 1,5 time. Synes åpningsriene var verre enn pressriene. Så det var helt greit med pressriene, bare slitsomt.

Skrevet

Hadde pressrier i 1,5 time.. Da ble hun tatt med vakum, dratt ut på 2 rier...

det var helt jævli.. Jeg var så sliten etterpå at jeg turte ikke holde ungen..

Jeg tenkte også når den første pressria kom, da var det bare 1 time igjen...

Skrevet

2 timer press rier. Da de endelig kom med vakum pumpen var jeg glad for endelig skulle ungen komme ut. Tungt å ha en 4 kilos unge liggende i fødekanalen så lenge. Etterpå var jeg et slakt..

Dette var 1 gangs.

Skrevet

Vakumdraga var ikkje akkurat deilige, nei!! Eg synst det vondaste med heile fødselen, var å få satt koppen på og sjølve drainga då sjølvsagt. Eg brukte også to rier på å få ho dratt ut med sugekopp. Men før vakumkoppen, var pressriene ok.

Håper utdrivingsfasen går litt meir av seg sjølv denne gongen. Har 6 veker igjen til termin. :)

Skrevet

Første gang tror jeg det var rundt 30 min. Pressriene begynte ved 8 cm, pga JM ga meg for mye drypp.

Så ble alt plutselig veldig hektisk, masse folk, klipping og vakuum. Mini hadde navnlestrengen rundt halsen, ned mellom bena og rundt halsen igjen! :-O Gikk heldigvis fint :)

Nr 2 hadde jeg 2 pressrier før han var ute.

De trillet meg inn på føden fra storken, i det vi entret føden tok det 4 min før han var ute.

Og jeg fikk først pressrier der inne, så la oss si 2-3 min.

Nr presset jeg i ca 30 min. Da tok jeg det helt rolig, og det var ikke spess vondt :D

Skrevet

Forrige gang varte pressriene i ganske nøyaktig 2 timer. Det var egentlig helt forferdelig, både smertefullt og slitsomt, og jeg svimte av utallige ganger iløpet av disse timene. Jordmor "kjeftet" meg til å presse for å unngå vakuum eller tang, og etter mye om og men fikk jeg da også ut ungen ;)

Blir spennende å se hvor lang tid det tar denne gangen.. håper det går mye kjappere ja!!

Skrevet

Jeg hadde også 2 timers press rier, jeg skrev her oppe.

Da ungen ble tatt med vakum sa jordmora umiddelbart "neste gang går det fort"..kanskje det skjer med deg også..lykke til 21:13

Skrevet

1. 25min

2. 2 timer

3.1time&40min

dette var pressrier ja, hadde ikke bare "lyst" å presse, men PRESSET!!

de to siste fødslene satt barnet litt fast, så måtte vri litt på meg å vugge litt...men ingen andre hjelpemiddel...

men nr 1, da jeg brukte 25 min, da måtte jeg sy masse!!! så den kom litt for fort...vet ikke hva jeg syntest var best....siste fødselen var vel den "letteste" :)

Skrevet

2,5 t - Hun rikket ikke på seg, så hentet de tangen.

Skrevet

Førstegangsfødende, hadde pressrier i 4,5 timer. Da fant de tilslutt ut at han var stjernekikker, å at det var grunnen til at han ikke kom langt nok ned til at jeg fikk lov til å presse. Så ble vakuum.

Skrevet

1. gang: ca 45 minutter

2. gang: 2 minutter? 2 press, så var hun ute, iallefall:-)

Skrevet

3 laaaaaaaaaaange timer.... Synes fortsatt jeg hører jm som sa "hun er ute til kl 1, det er jeg sikker på". Klokka var 03.05 da jeg fant urkreftene i meg og trykket det aller aller siste i det legen stod i døra med sugekoppen... Håper det ikke blir like lenge neste gang!!

Skrevet

15 min, førstegangsfødene...

Tok 4 timer fra vi dro på sykehuset til h*n kom :)

Brukte lystgass

Skrevet

Første gang hadde jeg pressveer i 1t 30-40 min, måtte få hjelp til slutt da det begynnte å haste

Andre gangen fikk jeg beskjed om at jeg hadde full åpning og kunne begynne å presse når pressveene kom. Men denne jente hadde ikke tenkt å la ting "haste" en gang til. Så nr 2 pressa jeg ut uten veer. Hu var mye mindre enn nr 1.

Jeg vet at mange sykehus har maks 1 time garnti, men ikke alle. Vet at det f.eks er stor forskjell på Elverum og Lilehammer. Og så er det nå slik at enkelte jordmødre kanskje burde hatt en annen jobb.

Og mange vil nok ikke tro at man kan klare å presse ut en unge uten pressveer, men det kan gå vis man bare er redd nok og ungen er liten. Er sikkert ikke å anbefale, for jeg revnet en del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...