Gå til innhold

Unormalt høyt symfysemål for annengangsfødende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben har virkelig satt seg inn i dette svangerskapet, da det er mistanke om to, som sikkert de fleste har fått med seg.. Han har fått kallenavnet jordfaren her i huset.. :P

Og med denne iveren har han nå lært seg å kjenne hvor livmora er, og målte symfysemålet i går og det var på hele 18 cm.. Og jeg er bare 15+4.. Er det normalt å ha så høyt mål så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hei Kine-lille*med spire i magen*,

Nå aner jeg ikke hvordan magen utvikler seg for annengangsfødende, men for å sammenlikne med meg som er førstegangs og har to i magen så hadde jeg i uke 15 + 3 et symfysemål på 19 cm. Altså høyt over normalkurven og det skraverte feltet på helsekortet.

Er jo veldig spennende om det viser seg at det er to der, da :)

Gleder meg til å høre fortsettelsen utover.

Skrevet

Hei hei.

Jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke, men mitt symfysemål var 14 cm i uke 11. Det var på min første svangerskapskontroll. Har vært på ul. Var bare en i magen. ;O)

Skrevet

Min JM hever at SF-målingene varierer etter hvem som tar dem - på forrige kort har jeg en veldig jevn og fin kurve bortsett fra et "hopp" der fastlegen tok en måling. Grønt felt og strek skulle jeg visst ikke bry meg så mye om, det viktigste var jevn utvikling i måling tatt av samme person. Men selvfølgelig, ekstra spennende hvis man mistenker at det er to der inne:) Jeg har et tilsvarende hopp på forrige måling, og da begynte hun å mumle om at hun tviler på terminen min og tror jeg er en mnd lenger på vei enn jeg tror...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...