Gå til innhold

Fikk dere barna smittet med vannkopper med vilje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At dere oppsøkte noen med vannkopper.

Fikk dere noen negative reaksjoner på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

næi gjorde ikke d. var ikke i nærheten av noen med vannkopper vi men de fikk d alikevell.

Skrevet

Ikke akkurat, men syntes det var veldig greit at yngste fikk vannkopper rett etter eldste. Når det går vannkopper så vet man ikke om de får eller ikke, man er jo smittsom selv før vannkoppene bryter ut. Så lenge unga ikke har andre diagnoser som gjør at vannkopper er livsfarlig, så er det jo like greit å bli ferdig med sykdommen.

Skrevet

Tja... definer med vilje =P

Minstemann ble nå værtfall ikke skjerma fra storebror når han fikk det, tenkte som så at det er like greit å bli ferdig med det. Egentlig stor fornøyd med at de har hatt det når de var mindre (snart 2år siden, da de var 4år og nesten 3år) og vi slipper at de har det nå eller senere. Når de en gang får flere søsken vil jeg nok ikke holde meg unna alt av folk bare for at de små ikke skal få vannkopper.

Skrevet

Dro på besøk da jeg visste det var vannkopper der ja. Min lille fikk to prikker;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jge prøver så godt jeg bare kan, men mine unger nekter å få vannkopper!

Skrevet

Nei, gjorde ikke det..

De to eldste ble smittet i barnehagen, og nest minste ble skjermet best mulig men fikk det likevel da hun var bare 9 uker gammel.

Nå er det bare minste igjen, og nå som hun har passert året kommer jeg ikke til å skjerme henne om noen jeg kjenner får det. Greit å bli ferdig med det mens de er små.

Skrevet

Nei, bare fikk det =) Men var flere som ville ha sone unger smittet av mine for å bli ferdig med vannkoppene!!! =))

Skrevet

Ja det gjorde vi =) Ingen negative reaksjoner på det.

Skrevet

Det er overhode ikke anbefalt å oppsøke smitte av noe slag!

Ville aldri falt meg inn å gjøre det.

Skrevet

Nå ser det ikke ut som mine vil ta imot smitten så :P

Men skulle gjerne blitt ferdig med det ja...

Hadde det da jeg var stor selv, og ble innlagt på s.hus fordi jeg var så dårlig!

Skrevet

Vi prøvde flere ganger, vi...

Var sammen med andre som hadde vannkopper, men jenta vår fikk det aldri..

I såfall har hun hatt en prikk eller to vi ikke har sett og vært i kjempeform.. Men det er kanskje lite sannsynlig...:-)

Skrevet

lille sprelle :: akkurat vannkopper er det mange som prøver å bli smittet av, og det av den enkle grunn at det blir verre jo eldre du er når du får det...

så jeg ville også oppsøkt smitten.. mannfolk kan jo bli sterile av å få det i voksen alder.

Skrevet

Etter å ha sett hvordan eldstemann måtte lide seg gjennom flere uker med en kjempeverkebyll ( 8 cm i diameter) på låret som en komplikasjon av vannkoppene ( som visstnok ikke er helt uvanlig), så skjermet vi minsten - men han fikk det jo tilslutt allikevel.

Skrevet

Vi holdt på å miste minsten pga komplikasjoner med vannkoppene. Hun ble smittet av broren. På sykehuset sa de at man gjerne blir hardere rammet dersom man blir smittet av søsken. Huff, grusom tid! Men heldigvis uhyre sjelden

Skrevet

vil prøve å få smittet våre barn før de blir stor.. samboeren min er 20 å har enda ikke hatt det, han er ganske så bekymret for at han skal få det å bli så veldig syk, så jeg vil få smittet mine barn.

Skrevet

nei, jeg hadde ikke hatt vannkopper å holdt på å dø av angst når småen fikk det.

jeg turte ikke en gang og ringe legen og be om motmiddel (som man skal ha om man er voksen å får det) fordi han hadde gnålt så lenge om at jeg måtte ta vaksinen.

etter mange dib innlegg og mye hysteri fra min side fikk jeg hele 2 kopper og følte meg snytt... hehe

Skrevet

Ja vi møtte noen som hadde det, etter 17 dager fikk mini det, og ei uke etter mellomstemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...