Gå til innhold

Fødselsforberedene kurs :)


TBmaibaby2010

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått somla meg til å melde meg på kurs på a-hus! Vet at dette er kurs som blir fort fulle og var redd for at jeg skulle være sent ute, men det var jeg ikke! :D

Er så utrolig spent, merker at alt nærmer seg med stormskritt. Er 22+2 nå er jo snart bare 100dager igjen!!

Jeg er førstegangs og vet jo ikke mer enn jeg leser og ser på tv/ nett tv, og hører fra andre selvfølgelig.

Har sett på serien jordmødrene på nrk nett-tv og har sitti med tårevåte øyne og med veldig rørt hjerte til hver episode! Tror jeg ikke helt fatter hva som skjer, selv om alt er virkelig! Bare er utrolig spent og gleder meg til vår lille venn kommer til verden!

Men så var det dette fødselsforberedene kurset da. Er det andre her som skal på det på ahus? Eller har vært på det før som vil fortelle litt hvordan de opplevde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg vil gjerne gå på fødselsforberedende kurs. Hvordan meldte du deg på? Jeg hørte med jordmor i dag og da skulle jeg få vite mer i uke 32.. Synes det er lenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes rart ut!

Jeg fikk med meg en lapp fra sykehuset etter å ha vært på ordinær ultralyd. På ahus tilbyr de de som skal føde der ett kurs på en dag for de som er i ca.uke 35. Disse er på onsdager på dagtid og det er en jordmor som holder kurset. Da får man omvisning, info om 3.trimester, den normale fødsel og barseltid. På den lappen stod det et tlf.nr man kunne ringe for å melde seg på.

Men jeg vet det finnes et jordmor senter på lørenskog som har svangerskapskurs som går over flere dager og på ettermiddagen/kvelden. Der kan man bare melde seg på selv. Men nå vet jeg jo ikke hvor du holder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på kurs på Riksen. Vet ikke når ennå. De skulle komme tilbake til meg med dato når det nærmet seg. Jeg fikk også oppfordring til å melde meg på tidlig og trodde egentlig jeg var for sent ute da jeg gjorde det i går. De sa nemlig at det fylte seg opp fort. Gleder meg jeg også. Har jo ikke peiling på detta... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De samler kanskje opp flere som er intressert og finner en passende dato?

hehe. Det er så godt å vite man er flere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

De sa til meg i Januar at jeg burde melde meg på så fort som mulig fordi det fylte seg opp veldig fort. Ring de så fort som mulig sier jeg bare. Greit å få litt omvisning og møte noen av de ansatte osv... Jeg skal 10 april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...