Gå til innhold

Når er det greit at barn er alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra hvilken aldre mener dere barn kan være hjemme alene mens man er feks i butikken?

Og hva lærer man barnet først? Tenker da på telefon nummer, hva man svarer om noen ringer og slike ting.

Min datter på 5 vil gjerne være alene hjemme mens jeg er i butikken, men jeg syns det er litt tidlig enda. Butikken er 2 min unna.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 min unna er vel ikke så ille..Men min gutt er 7år.Har enda ikke vært alene her mens jeg har vært i butikken.2-3 min unna det også.Han har mobil da men.Nei han blir enten med eller så er søstra her som er 12.

Skrevet

Synst det kommer an på barnet og situasjonen. Hadde min 5 åring spurt og butikken vert 2 min unna hadde han fått lov.

Hadde først lært han å ringe til meg hvis det var noe.

Skrevet

Hei :)

Jeg har ei jente på 7 snart 8. Hun har vært alene to ganger når jeg har hentet minsten i barnehagen. Forriga gang ble vi litt forsinka og hun ble redd på slutten. Hun hadde miin tlf så hun kunne ringe mormor hvis det var noe, så hun hadde henne på tråden.

Men jeg vet om flere i klassen hennes som var alene mens foreldre var i butikken når dem var 6.

Så jeg synes det kommer ann på barnet. Hvis barnet ditt ikke blir redd og kan få tak i deg på tlf så er det kanskje ikke et problem.. jeg syns kanskje 5 år er litt for tidlig men du kjenner henne best :)

Når det gjelder å svare tlf så får min jenta bare lov til å svare hvis det er noen hun kjenner som ringer. Hun kan se navnet på tlf..

Jeg skriver mormor og pappa sitt nr på en lapp som ligger ved tlf så hun vet hvem hun kan ringe.

Det er sikkert mange forskjellige meninger om dette men du kjenner barnet ditt best :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...