LilleFebruarNøtta Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 I hele dag har magen min vært kjempehard.... jeg tror ikke det er kynnere, for da må de ha hengt seg opp er i uke 37 nå noen som plages med det samme eller vet hva dette kan være?!?! er det bare babyen som ligger laaaangt fremme i magen? magen har også synket tror jeg
lykkeligmor til to<3 Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Jeg er også i uke 37 og har steinhard mage!! Termin 20. feb... magen sank mandag, da merket jeg stor forskjell på at jeg kunne puste ordentlig. etter det syns jeg den har blitt lavere og lavere... Det rareste er at jeg har kynnere i tillegg til at magen er hard fra før, da kjennes det ut som jeg seriøst holder på å sprekke!! i tillegg har maserier og murringer tatt seg opp de siste dagen... Aner ikke hva det kommer av, så henger meg på og lurer på om noen vet??
ellen-propellen Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Samme her bare terminen min er 11 febr. Så jeg henger meg på:-) (kan det være pga fullmånen i morgen? Den skal visst bli den største på lenge.)
lykkeligmor til to<3 Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 åååååååååååh!!! enn om den hadde påvirket såpass at vi hadde fått føde allerede i morgen da;O) jeg regnes som fødeklar da, så han er velkommen når som helst! dessuten har jeg tegn på sv.skapsforgiftning og beskjed om å ringe føden med en gang om jeg får hodepine... hehe, det er lov å drømme litt!!! skulle være største fullmånen iløpet av hele året...
LilleFebruarNøtta Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2010 Godt det ikke er bare meg har også termin 20.februar så for meg kan fullmånen bare trenge seg på å sette igang fødselen :) d hadde vært litt godt så å si ferdig me alt til lille "nøtta" skal komme å baggen er i bilen
ellen-propellen Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har også hatt mer utflod i dag. Ikke slimpropp eller med blod i,bare mer en vanlig. Samme med dere?
LilleFebruarNøtta Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2010 kommer mer enn vanlig noen dager... det har det gjort i 2-3 mnd.
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har også termin 20.feb, og satser på den fullmånen i morgen:) Gud, så deilig det hadde vært å føde allerede nå!
lykkeligmor til to<3 Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 hehe, vi er mange om å håpe her ser jeg...) har iallfall 10 ganger så mye kynnere som ellers nå, pluss at de er litt vonde. men det spørs om månen bare kan gi oss myyye maserier da... menmen, hjelper iallfall på modning;))
spireliten Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Knallhard mage her også. Termin 12 februar. Håper på månen her og
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Hehe, så morsomt at folk ennå tror at fullmåne har effekt på fødsel
sonic Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 Men har den ikke det? Syns å huske jeg så på en statistikk på fødehjemmet sist at det toppet seg hver gang ved fullmåne.. Er jo ikke så rart da, månen har jo enorm påvirkning på alt vannet på jorda, så... Vet ikke? Hadde vært deilig ja, men kanskje litt trangt om plassen på barselavdelingen.. Noen som vet noe om dette?
♥Nemi♥ Skrevet 30. januar 2010 #13 Skrevet 30. januar 2010 Herregud, jeg har også hatt ei så rar natt at åh! Men tror psyken lurer litt på meg nå som fullmånen også er her:) Har Hatt sterke kynnere og kjennes ut som ungen SKAL ut!
LilleFebruarNøtta Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 30. januar 2010 Jeg har faktisk våkna av at jeg har prøvd å presse ut babyen i søvne i natt.... 2 ganger hehe Så hvem vet? godt mulig noen påvirkes av fullmånen, og noen ikke...?!?!
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #15 Skrevet 30. januar 2010 Overlege og professor i fødselshjelp og kvinnesykdommer, Bjørn Backe, har foretatt et studie i månens innflytelse på fødsler. – Det er ikke slik at månen "suger" barna ut. Vi fant ingen forskjeller på dette med fødsler og månefase, sier han. Derimot kjenner han en undersøkelse som viser at det på "populære dager" som helger, julaften og 17. mai er færre fødsler. – Dette viser at miljøet påvirker. Livsrytmen påvirker biorytmen. Det er ingen himmelske krefter, men vårt hverdagsliv som påvirker, sier han. Når månen henger på himmelen og er full, da fødes det flere barn enn vanlig. Dette er en av de mest vanlige mytene knyttet til fullmånen. Men stemmer mytene? - Nei, i dag har det nå så langt bare kommet to barn til verden, så jeg tror ikke fullmånen har hatt noen effekt. Det sier avdelingsjordmor ved St. Olavs hospital i Trondheim, Liv Meland Northug. Hun forteller at det er tilfeldig om antallet fødsler øker når det er fullmåne eller ikke. - Fullmånens innvirkning på antall fødsler er bare en av svært mange myter om hva som skjer akkurat den dagen månen er full, forteller religionshistoriker og skeptiker Asbjørn Dyrendal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå