Gå til innhold

To rom i livmora


Mammaønske

Anbefalte innlegg

Hei hei!

I går var jeg på ordinær ultralyd og fikk "hilse" på den fantastiske aktive lille krabaten jeg har i magen (mest sannsynlig en jente). Babyen er frisk og rask og har det toppers inni magen! Jeg fikk også beskjed om at min livomer er delt, eller at det er en slags skillevegg i den og at den derfor har to rom på en måte. Det er ikke normalen, men heller ikke så uvanlig sa de og at det var ingenting å bekymre seg for, men at de ville "holde et øye med det". Skal inn igjen på ultralyd om en måndes tid. Er det noen av dere som også har det slik?

 

Babyen ligger på høyre side, så jeg ser for meg at magen kan bli litt skeiv eller noe. Det er visst også en større risiko for seteleie når man har det slik. Jeg lurere på om det kanskje kan være arveligt? Min mor har nemlig hatt to seteleier (hun har født 4 barn), men hun har aldri vært på ultralyd så vi vet ikke om hun har det samme.

 

Jeg er ikke bekymret, bare litt nysgjerrig på om det er andre som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venn av meg hadde det slik, og hun fikk beskjed om at hun ikke kunne føde normalt på grunn av dette, men måtte ta keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Helen!

Eg skal fohøyre meg meir med lege og jordmor, tviler på eg skal ta keisersnitt- men det får eg nok vite etterkvart ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...