AnonymeAnine Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Hvordan skaffe seg venner i voksen alder uten å virke som en "stalker"?
flypapir Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Her inne kan man alltid treffe noen.. Ellers har jeg fått nye venninner i voksen alder som jeg har truffet gjennom barselgruppa på helsestasjonen, på babysang, arrangerte trilleturer og andre trilletreff, venners venner, på (ny) jobb og foreldre til barn i bhg. Tar ofte litt tid å få seg ett nettverk, men pluttselig har det en tendens til å løse seg, det er hvertfall min erfaring..
Panterjenta85 Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 delta i organisert aktivitet. Et idrettslag, turlag, syklubb, serviettsamlere, you name it... Noe som interesserer deg. På den måten kommer du i kontakt med andre som liker det samme som deg og da har man allerede en felles interesse For meg er det nå barselgruppe, babytrall og babysvøm... hehe... Er også med i orienteringslag og var med i speidern. Tenker å bli med i røde kors eller lignende når hverdagen blir vanlig igjen Være i aktivitet er nøkkelordet iaffal Ikke skaffe venner på nettet... hehe... min erfaring er at det kan bli veldig gode venner, men de kan forsvinne like fort som de kom... Ellers så gjelder det vel for venner som det gjør med kjærester. De kommer når du er som minst på leiting etter de Lykke til!
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Begynte i kor jeg! Jeg elsker å synge, og vi har det så gøy sammen! Vi er en gjeng med menn og damer fra 30 til 70, og en dirigent som sliter med å få oss til å slutte å skravle og å begynne å synge i stedet.. ;p Så mitt råd er å begynne på en fritidsaktivitet av noe slag..
neste*gang Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 lurer på det samme.. syns noen sa at det var enkelt når man hadde barn men det funka iallefall ikke på aktivitetene jeg og junior begynte på.. det virka som alle gruppene var "ferdig laget" og ikke plass til nye "inntrengere" nesten så det kom en "belastning" og prøvde seg i venneflokkene..
AnonymeAnine Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2010 Ja, det er min erfaring, også... Barselgruppen min har jeg fortsatt kontakt med men det er veldig sporadisk og litt overfladisk. Jeg har begynt en aktivitet med eldste sønnen min på 3,5 men det virker som om folk skynder seg inn og ut og er ikke interessert i å prate. Uansett blir det jo ikke nære venner av sånt. Jeg begynte i ny jobb i høst men dessverre er det ingen foreløpig jeg kan tenke å bli venner med. Det må isåfall bli konene deres:-) Det var så mye enklere da man var singel og barnløs for da var det lettere å hive seg på fredagspils osv. Nå er det så mye som skal "stemme"; man skal helst ha barn på samme alder, man skal ha samme interesser, god kjemi - bo i nærheten. Alle mine venner bor langt unna, vi flyttet nemlig litt utenfor byen og da er det plutselig veldig vanskelig å treffes og merkelig nok vanskelig å invitere oss, også. Det siste er sikkert fordi mange av dem ikke har barn, da virker det utenkelig å invitere verken oss voksne eller barna med på noe.
AnonymeAnine Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2010 Og jeg har faktisk tenkt å begynne i kor, men er det ikke sånn at man må på audition??? Jeg kan ikke synge, men elsker det! Hadde aldri klart en audition, tror jeg:-)
neste*gang Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 jeg og ble et utskudd på jobben. Enten måtte jeg bli venner med damer som nærma seg 50-55 og de har tenåringer de stresser med å ringer hele dagen... og begynt å få overgangsplager og da ble det liksom så vanskelig med meg som hadde et barn i barnehagealder. Får slike kommentarer som "var ikke sånn når vi hadde våre i barnehage, er så enkelt i dag" og BARE vent til han kommer i tenårene du.. så vanskelig alt blir... yeah... så da prater jeg "shit" med ungdommene i 20 årene istedenfor som tenker bare på neste fest og det blir liksom litt feil det og.. skal ikke være enkelt, jeg som aldri har hatt problemer med kontakt med folk, begynner snart å analysere om jeg er en sånn som folk skyr unna og aldri inviterer fordi det blir "feil" visst.
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Hos oss er det ikke audition hvertfall. Men så er vi ikke så veldig seriøse heller.. Er ikke med i konkurranser og sånt.. Så finn deg et kor som passer ditt nivå og dine ambisjoner.. Lykke til!
AnonymeAnine Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2010 Kjenner meg igjen, jeg har også begynt å tro at det er noe feil på meg og at jeg ikke er verd å være venn med. Det går på selvtillitten løs. Jeg har selvsagt gode venner men de bor langt unna og de jeg har blitt kjent med i voksen alder har liksom nok med sitt...
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Men jeg er gjerne interressert i nye venner! Så det er bare å sende meg en pm hvis dere føler for det.. Bor på Fosen i Sør-Trøndelag...
Frk. Busch Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 Vi er nok mange i samme båt her Kanskje bor vi på samme sted også???? Stavanger her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå