Gå til innhold

Tips til alle med bekkenløsning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var gravid var jeg veldig plaget helt fra uke 24-25 og faktisk et helt år etter fødsel.

Denne gangen har jeg hatt panikk for å få det igjen, det er så vondt, og det gjør også fødselen vanskeligere.

Denne gangen begynte jeg også å kjenne det i uke 25, fikk da helt angst og tenkte at det skulle bli som sist, men husket at jeg hadde fått et tips fra en venninne om noe naturmedisin som hadde hjulpet henne.

Jeg tok disse tabl i 3 dager, og smertene var tryllet bort - har ikke kjent noe til det siden;)))

Jeg tar :

-Solaray Cal-Mag 1:1 citrate - kalsium og magnesium 2 tabl, 2 ganger daglig

-Solaray Kalium 1 tabl. 2 ganger daglig

+ tran eller omega 3

Skriv veldig gjerne tilbakemeldinger de som prøver , spennende å høre om det hjelper like bra på alle;)

Lykke til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kalsium skal man være forsiktig med i store mengder når man er gravid?

Skrevet

Viss man har noe hjerte trøbbel bør man selvfølgelig ikke ta medisinen. Jeg har snakket med min lege og jordmor, og begge sa at det ikke er farlig å ta disse tabl., men jeg er frisk.

Dette er helsekost tabletter, ikke noe farlig.

Kalsium er med på å styrke skjelettet, det er vel derfor det hjelper.

For de som har bekkenløsning kan dette være "tryllemedisin", det er virkelig verdt å sjekke ut, men stikk innom legen eller jordmoren din og spør om råd om du er usikker.

Skrevet

Fann forøvrig dette;

http://www.nycomed.no/no/Menu/Terapiomraader/Terapiomraader1/Kosttilskudd/Naeringsstoffer/Kalsium/

Graviditet og amming kan tære på kalsiumlagrene.

I siste del av graviditeten og under amming, avgir kvinnen kalsium til oppbygging av skjelettet og tenner hos barnet sitt. Det er derfor viktig at kvinnen sørger for å ha et kalsiumrikt kosthold bestående av spesielt meieriprodukter og utvalgte grønne grønnsaker. Eventuelt bør kvinnen også ta et tilskudd av D-vitaminer. Gravide og ammende har behov for 900 mg kalsium per dag.

Kvinner som føder og ammer tvillinger eller som gjennomgår flere graviditeter og ammeperioder raskt etter hverandre, kan også ha et økt behov for kalsium. Blant annet fordi de mangler den nødvendige tiden til å gjenoppbygge kalsiumlageret i skjelettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...