Gå til innhold

Synspunkter ønskes vedr opptrapping av samvær med BF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og BF hadde en samtale vedr ny samværsavtale i går og jeg sitter fremdeles og klør meg litt i hodet så jeg tenkte det kunne være greit å høre hva andre synes.

Kort fortalt: jeg og BF flyttet fra hverandre når jeg var 4mnd på vei og han har sagt at han ønsker standard samvær.

SÅ til sakens kjerne: jeg spurte om han ikke ville prøve å være sammen med sønnen sin en helg i mnd utenfor hjemmet (lørdag og søndag 10-18) , men at han sover hjemme.

BF svarer som følger: Nei, det vil jeg ikke. Du skjønner L**** (nye kjæresten hans) er så demprimert om dagen fordi hun har sagt opp jobben sin og ikke fått noen ny jobb så jeg må stille opp for henne til hun kommer seg på bena igjen.

Jeg spurte han om han ikke syntes det var viktigere å tilbringe tid med sønnen sin mens han ennå var liten slik at de kunne bygge et forhold og bli bedre kjent ettersom de på samværsdager kun treffes når sønnen min er nær leggeklar.

og får da til svar at han må drøfte dette med L**** først.

Grunnen til at jeg klør meg i hodet er at han sier at han vil ha standard samvær (annenhver helg og en dag i uken ), men for å få til det så må han jo bli kjent med sønnen sin og jeg skjønner ikke helt hvordan han skal bli det hvis de tilbringer tid sammen når sønnen min er på vei i seng da for å si det på den måten. Ettersom BF jobber 8-16 så ser jeg ikke så mange andre alternativer til samvær på dagtid, med mindre han tar fri en dag i uken eller går tidligere fra jobb da selvsagt (har foreslått dette også )

Er det noen som har erfaringer som de vil dele eller synspunkter som jeg kanskje ikke har tenkt på så setter jeg stor pris på det. :-)

*s*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde roet ned hele greia,og ventet til bf tok iniativ til avtale. Og når han kommer og sier at han skal ha samvær, syntes jeg du skal be han sette opp en plan på hvordan de skal bli kjent (- målet er jo overnatting). Så kan du vurdere om planen er gjennomførbar, det kan jo hende at han har gode lure tanker om hvordan det skal ordnes.

Og forøvrig må jeg nevne, at jeg syntes det er dårlig at han setter kjæresten fremfor sitt barn. Dette handler ikke om kjæresten hans, han eller deg for den saks skyld, det handler om BARNET. Barnets beste,og da må man ofte sette seg selv til siden.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har tenkt tanken om la det ligge å la han ta initiativ , men har vært litt usikker.

Det er greit å få synspunkter fra andre som står på utsiden for da kan man se saken fra en annen side.

Takk for svar :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...