Gå til innhold

Hva er det mest hysteriske dere har blitt anklagd for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to ganger blitt anklagd for barnemisshandling på legevakta.. Ikke direkte heldigvis og sakene har ikke blitt tatt vidre..

Den ene gangen hadde barnet mitt drukket tennvæske. Dratt frem en stol, klatret opp og rotet i søpla for å finne flasken som var kastet pga dårlig sikret kork. Legen presterete å si at jeg var en særdeles dårlig mor som hadde gitt han det å drikke, dessuten så kunne man ikke få barn hvis man ikke passet på dem! Tente heldigvis langsomt på tennpluggene og ba han ringe giftsentralen, der fikk han et referat av hva han skulle gjøre, at jeg hadde ringt før og så vidre sjokkert ut da jeg hadde tatt med flasken uten å få instrukser om det. Han ble vidre lettere satt ut da jeg påpekte at han ikke hadde fulgt de rettningslinje han hadde fått av giftsentralen.

Andre gangen, samme sykehus, nytt team og ny krise..

Et av mine laaaaange hårstå hadde vikklet seg rundt fingeren til min da 3 måneder gamle baby. Fastlegen min hadde ikke utstyr til å få kuttet det av og ba reise på legevakta. En av sykepleierene begynte å tvile sterkt på at en baby kunne klare dette alene.. Hun påpekte at det var umulig og at NOEN måtte ha viklet hårstået rundt der.. Denne gangen ble jeg helt satt ut og ble heldigvis reddet av andre sykepleiere samt en lege som hadde opplevd dette før.

Fikk sagt at jeg syntes dette var en urimlig oppførsel av sykepleieren før jeg gikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt anklaget for å stjele en kniv - (en sånn kniv som hører til gaffelen) da jeg bodde i et kollektiv og studerte.

He he..

Hun var ikke spesielt glad i meg, og følelsen var gjensidig, men jeg hadde for faen mine egne kniver:)

Skrevet

Jeg har blitt annklaget for å ha stjålet en lommebok... min egen :-)

Ble frastjålet min lommebok under handling på Rema. Merket jo ikke dette før jeg kom til kassen. Snille damen i kassen sa jeg skulle få snakke med butikkdetektiven og hun kallet opp han. Jeg ble med på bakrommet og fikk en real kjennepreken av en detektiv som trodde jeg hadde blitt fersket i å stjele lommeboka....

Skrevet

Jeg har blitt ankalgd for å stjele en tyggis (bugg) til 1 kr. Han som stod i kassa ropte til meg: STÅ DER i det han kom i mot meg i stor fart. Jeg var 10 år og rygget automatisk litt bakover, og da ropte han i ansiktet til meg: HVA ER DET DU SKJULER? Klarte ikke si noe og jeg fikk beskjed om å vrenge alle lommer. Da han ikke fant noe der mente han at jeg skulle kle av meg. Heldigvis ble han stoppet av en av de andre som var på kiosken (var 10-15 stykker som fikk med seg det opptrinnet)

Men han tok en sånn der kroppsvisitering på meg utpå klærne. Var utrolig krenkende og jeg skrek lenge etterpå.

Han var nok litt for ivrig i jobben. Hjalp at min far gikk og kjeftet på han og jeg fikk beklagelse både fra han og kioskeieren etterpå.

Skrevet

Jeg har blitt kalt et usømmelig ludder av en gammel dame en gang. I og for seg ikke så ille, men bakgrunnen for uttallelse var noe spesiell.

Jeg og en kollega var ute på tur med noen barn fra barnehagen. Jeg hadde to barn på ca 1,5 år i tvillingvogn. Den ene var hvit og den andre var brun, vogna var slitt og jeg gikk i jakke med barnehagens navn over hele ryggen ( noen hint damen _kunne_ ha tatt). Vi trillet gjennom en park, og en gammel dame kom bort mot oss. Hun stoppet oss, og jeg antok at dette var nok en " åh så nusselig, er de dine?"-dame. Dengang ei. Hun kikket på barna, satte så øynene i meg og sa : "Jeg har lest om sånne som deg! Sånne som har seg med to forskjellige menn på en gang og får tvillinger med ulik farge...skam deg, dit usømmellige ludder!" Så klasket hun borti vogna med veska si, og gikk sin vei. Jeg sto med hakeslepp til knærne og summet meg ikke før kollegaen min knakk sammen i rålatter.

Skrevet

Jeg fikk en preken av en eldre dame paa bussen om hvor ille det er aa faa barn som barn ... og beskjed om at jeg ikke burde faa beholde barnet. Jeg kunne bare le av henne i og med at jeg var 28 da jeg fikk min foerste, men valgte aa gi henne en liten preken tilbake.

Tenk om jeg virkelig hadde vaert en usikker 17-aaring paa vei til helsestasjonen med min lille for foerste gang liksom.

Skrevet

Da jeg var 12 år ble jeg beskyldt for å ha stjålet et smykke - av min egen mormor!

Det hører med til historien at hun aldri likte meg (pga min far, visstnok) og hun hadde seriøse problemer med alkohol. Men den gang ble jeg så fortvilet at jeg sto og gråt mens hun skjelte meg ut.

Smykket fant hun en time senere på sitt eget bad. Der hvor hun hadde lagt det sist..

Men noen unnskyldning fikk jeg aldri. Minnes henne ikke med glede akkurat.

Skrevet

Ha ha,måtte le av historien din, Himmel og hav ;-) Enkelte eldre damer tar seg ikke tid til å tenke 2 sekunder engang før de bryter ut av seg de mest fantastiske ting :-)

Skrevet

Ikke jeg, men samboer ble beskyldt på jobben for å ha stjelt 100 kroner.

Da de satt på bakrommet og "avhørte" han så hadde de visst en mappe som var 5 cm tykk om alt han hadde stjelt??? De sa at om han sa seg skyldig i å ha tatt de 100 kronene så var det eneste som skjedde at han fikk sparken på dagen og de var ferdig med saken! De skulle ikke anmelde dette og skulle ikke si noe til kommende arbeidsgivere. Han har ALDRI stjelt noe i hele sitt liv vel å merke, og de nektet å vise bevis for denne stjelingen. Dumme mannen sa greit han hadde gjort det bare for å bli ferdig med saken. (idiot)

Så for 1 uke siden fikk han brev i posten av politiet, han er blitt anmeldt, bot på 6000 kroner og om han ikke betaler så blir det fengsel. Sier han ja til å betale så får han dom på seg.

Ja vet han var dum som i det hele tatt sa seg skyldig, men det går da ikke an å oppføre seg slik mot en ansatt! Stillingen hans var assisterende butikksjef, ikke noe ryddegutt eller noe.

Glemte å si at nå er han svartelistet hos alle bedrifter som har med norgesgruppen å gjøre. Jepp vi kommer til å få et flott liv fremover.

Skrevet

Jeg fikk grisekjeft av ei gammel dame utenfor en butikk en gang. Om uansvarlighet osv. Grunn: jeg takket nei til å få hjelp til å få vogna inn i en butikk jeg ikke skulle. Jeg bukserte vogna inn til veggen, for å åpne døra (på bakkenivå), for å gi meg til kjenne for mamma, som var inne på butikken og handlet:) Vogna ville jeg ha inn med veggen så den ikke skulle stå i veien for andre. Dama lot meg ikke få forklare meg en gang.

Også er jeg anklagd for at en i min manns familie holdt på å miste jobben sin engang. Jepp. Kona ringte meg og kjeftet meg huden full, og det var ikke måte på. Hun måtte krype og be om unnskyldning etterpå ja. Men hun greide ikke gjøre det selv, bare viavia i tlf. Irriterer meg litt enda. Sto som tidenes spørsmålstegn når hun ringte meg og ga meg inn så det holdt. Grunnen til at hun anklaget meg er jeg ikke helt sikker på. Men moralen er at man ikke skal hjelpe noen å skaffe seg jobb!

Skrevet

Hehe... En blir stadig anklagd for å stjele på en dementavdeling. Alt i fra bestemorkjoler,mammelukker og klebrige kamferdrops. Men toppen av alt var da jeg ble anklagd av en pårørende for å ha stjålet ett ukeblad. Det låg plutselig på dagligstuen. Beboeren hadde sagt at JEG hadde tatt det. Hun ringte sjefen min og sa hva moren sa. Sjefen min fikk latterkrampe og jeg helt sjokket. Ett ukeblad??? Viste seg at det var selve beboeren som hadde stjålet fra en annen beboer. En annen pleier hadde funnet det og lagt det på plass. Det verste av alt var at den pårørende var sykepleier selv. Vi blir og ofte anklgd for å stjele sjokolade...som de liksom ALDRI spiser selv. Men når nattevakten gløtter inn døren så ligger de og gomler i seg selv, diabetes eller ei!

Akkurat som om vi vil ha den halvsmelta illeluktende sjokoladen som ligger ilag med inntullet gebiss og hårbørste med flass. Vi har mange gode latterkuler av slike episoder men når pårørende begynner å TRO de er det ikke så morsomt.

Skrevet

dette var for 5 år siden.. da jeg var 15 år å vi hadde tentamen på skolen...

da var det sånn at vi egentlig ikke fikk lov å gå når vi var ferdig..

å dette sjønnte jeg ikke poenge med, siden da blir det mere bråk for de som sitter med tantamen enda..

så dette sa jeg til læreren min... å hun kjefta meg full.. å sa "trur du med bråk!" viste ikke hva jeg skulle si, for hadde mest lyst til å le.. for det var ikke akkurat sånn ment!! hatet den lærern.. men fikk gå:)

Skrevet

Var ca 15 år og var innom en nipsnaps smykkebutikk på et stort kjøpesenter. Noen stod å så på litt dyrere ringer, mens en venninne av meg så på en billigere en som hun ønsket seg (skulle ikke kjøpe, bare se). Vi takket pent for å ha sett den og gikk. Da vi var kommet utenfor butikken og midt inne i kjøpesenteret ropte de "Stopp tyvene!" fra butikken og vi ble stoppet av en annen kunde og maaangen stoppet opp og glodde (vi kunne sees fra alle etasjene). Vi måtte tømme alle lommene og vise hender etc forran alle folkene. De skulle til å tillkalle vaktene, men da ropte en annen fra butikken: "Er det denne du ser etter? Jeg sa jo til deg at jeg tok den". Vi fikk aldri noen unnskyldning.

Skrevet

Da vi var et sted mellom 7-10 år hadde vi fått lov til å gå på et kjøpesenter for å kjøpe lørdagsgodt (var gangvei hele veien). Vi fikk det vi skulle ha, betalte og gikk. Plutselig kommer det en mann løpende etter oss. Vi blir redd og han drar oss tilbake til butikken uten å si et ord. Da vi kom til kiosken sa han "her er tyvene!" Damen bak disken hadde ropt "stopp tyvene" og han hadde løpt etter. Så ble jeg pekt ut som tyven. Forstod ingenting før jeg ble fortalt at jeg hadde betalt 50 øre for lite for gotteriet. Damen hadde oppdaget det da hun la pengene i kassen etter å ha pratet en stund med en annen dame. Jeg hadde jo ikke gjort det med vilje, men fant den manglende 50øren inne i stoffet i lommen. Betalte rød som en tomat og lusket bort...

Skrevet

Jeg satt på med en nabogutt hjem fra sentrum en gang når jeg var rundt 15. Dagen etter stod han på døren og beskylte meg for å ha stjålet lommeboken hans. Han hadde nemlig lett over alt, og det var kun jeg som kunne ha tatt den. Stod der og ble skjelt ut før han kjørte igjen, og jeg fikk knapt fram ett ord. Traff på han en mnds tid senere, og spurte om han hadde funnet lommeboken. "Ja, den lå i bilen." sa han før han snudde seg og gikk. Ikke noen beklagelse. For en dritt!

Skrevet

En gang ble jeg anklagd for å stjele i en lekebutikk, forsto aldri helt hva de mente jeg hadde tatt men jeg måtte tømme lommer og alt inne på et bakrom, fordi de hadde sett på video at jeg stappet noe i lommene, prøvde å si at jeg bare hadde sett på mobilen in og puttet den tilbake. De truet med anmeldelse og greier hvis de ikke fikk endevende jakken min...skikkelig ubehagelig..

En annen gang ble det sendt skriftlig klage på meg til dyrevernet eller hva det heter i sverige...bodde der på den tiden i et lavhus, og hadde skaffet meg katt, den fikk jo selvfølgelig gå fritt ute og den kom inn hver kveld, men det var tydeligvis 2 nabo kjerringer som irriterte seg sånn på katten at de en dag tok den med seg til dyrelegen for avliving faktisk med påskudd om at den var hjemløs og vanskjøtt, men dyrelegen nektet da han så at det var en tillittsfull og grei pus som hadde det helt fint... Da sendte disse damene brev til en forening da og liksom anmeldte meg for uforsvarlig dyrehold... fikk besøk av 2 damer som ville sjekke forholdene, og ingenting galt.. Hun ene sinnsyke satt i styret i borettslaget så da innførte hun en ny regel om at dyr ikke fikk oppholde seg inne på området uten bånd, også katter.... det synes jeg er mer dyreplaging, å la en katt gå i bånd eller bare være inne... Endte med at jeg bar katten over området i bånd mens de så på, for de satt jo ute på benkene hele dagen, og så slapp jeg han fri rett utenfor området...de så rødt da, emn kunne ikke gjøre noe mer.. hihi

Skrevet

Ikke noe sånn store greier men syns det va ganske tidi når min x skrev en mail til meg om hvor udugelig jeg var å visste ikke hva det ville si å jobbe for jeg hadde aldri jobbet en dag i hele mitt liv, måtte bare le iåmed jeg har jobbet siden jeg va 15 altså i 11år å han hadde jobbet i 9mnd hele sitt liv pgr av narkotika å fengsel hehe Skrev bare tilbake TA en god titt på ditt eget liv looser!!

Skrevet

Leide en leilighet sammen med en venninne da vi studerte.

Dama vi leide his var sprøyte gal og vi slet med at hun kom innom da det passet henne. HUn var nysgjerrig og fulgte med alt.

Etter en stund ville vi flytte og sa dette til henne.

Da klikket det regelrett for henne.

Hun hadde hatt masse lite pene og gamle duker og gardiner som vi ikke likte. Disse hadde vi lagtt i en skuff i et skap som sto i leiligheten.

En kveld vi hadde flyttet ringte hun og lurte på hvor de fine dukene og gardinene hennes var. Jeg sa, som sant var, at de lå i en skuffe i et bestemt skap. Nei, hun fant dem ikke så jeg MÅTTE komme innom dagen etter å finne dem for henne..

Dagen etter dro jeg hjem til henne og viste henne hvor de lå og da beskyldte hun medg for å ha brutt meg inn hos henne om natten og lagt dem der, for hun hadde nemlig ikke funnet dem der dagen før..

LIksom!!!!!!!!!!

Hører til historien at hun også "kidnappet" ( hennes ord..) sykkelen til min venninne, fordi hun var så sinna på oss fordi vi flyttet. HUn ringte også høyskolen vi gikk på for å fortelle ledelsen at vi måtte bli kastet ut fordi vi var gale...

Skrevet

Jeg har blitt saksøkt for å ha RAMPONERT boligen jeg leide. Utleier ønkset 50 tusen, pluss 60 for saksomkosninger. Saken gikk gjennom det norske rettsvesen, jeg vant men ble dømt til å betale for nytt batteri til å ha i brannvarselen. Det kostet meg den nette sum av kr.30,- Resterende beløp fikk jeg medhold i=)

Skrevet

Jeg husker utrolig godt, jeg vi 9 år, hadde akuratt flyttet inn i nytt hus. Det var nybyggd, noe hagen selvsakt bar preg av! Jeg og min venninne var alene hjemme da det ringte på døra. Der sto en nabokjerring som med det samme begynte å skjelle ut OSS for at naboområdet hennes nå så ut som en steinrøys!! Hun var eitrande forbanna. Vi fikk jo milere sjokk der vi sto! Senere har vi alltid omtalt henne som heksa. hun var skikkelig skummel! Likblek i ansiktet, flagrete mørke kjær og sort stor hatt på hodet!

Skrevet

Ler godt av alle historiene her;);)

Skrevet

Huff, min lille viklet et langt hår rundt en tå en gang, og det var tydligvis veldig vondt. Hadde sikkert hatt det der en stund, inni sokken. Han var veldig liten, kanskje 3-4 mndr. Ville bare si det så du skal vite at det er andre som har opplevd det sammen. Vi fikk det av selv, heldigvis.

Skrevet

jeg ble nylig anklaget her inne for å ha stått bak Tillab-sladringa!

Mannen min ble anklaget for misbruk at et barn i barnehagen han jobbet i. Begge deler like søkt..

Skrevet

Var og lufta bikkja en gang i Göteborg. Desverre hadde hunden diaré, så etter en stund hadde jeg gått tom for hundeposer. Typisk nok dreit hunden igjen og jeg fikk sparke skiten ned i gröfta og dekka den med blader etc (var i skogen). En gammel mann så det og spurte om hvorfor jeg ikke tok opp driten etter meg. Jeg sa at desverre så var jeg tom for poser. Dette fikk mannen til å skjönne at jeg var norsk, så han eksploderte. "Alle" nordmenn dro nemlig til Sverige for å dumpe dritten sin i den vakre svenske naturen. Nå var nemlig Norge fullt av dritt, så vi måtte dra til Sverige for å forpeste naturen. Jeg ble så sjokkert at jeg ikke fikk fram et ord...

Skrevet

Da jeg var student ble jeg anklaget for å ha jukset, da oppgaven jeg og ei veninne samarbeidet om var like (såklart var de like - vi hadde jo samarbeidet ?! Det var lov å samarbeide på oppgaven, og de visste at vi samarbeidet). Vi fikk brev i posten om at dette var noe studiestedet tok svært seriøst, og det kunne ende med utvisning og hele pakka. Vi møtte opp til møte i klagenemda, og de som anklagde oss la seg flate og oppgavene ble godkjent med glans. Bare tull hele greia.. Men var ikke noe artig å gå hele sommerferien å grue seg til møtet og utfallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...