hippimamma Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Hei, Nå er det 3 mnd siden lille jenta mi kom til verden. Men har fremdeles ikke hatt menstruasjon vet det ikke trenger være unormalt, men når er det man vanligvis får tilbake menstruasjon etter fødsel? Har heller ikke brukt prevensjon.
~sjiraff~ Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Elste var 7 mnd og yngste var 8 mnd da jeg fikk tilbake mensen. Prevansjon bør du begynne med med mindre du ønsker to tette )
Rampongi Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Tror det varierer veldig, og jeg tror det kan nok ha noe med amming å gjøre også. Har skjønt det slik at de som ikke ammer ofte får den raskere tilbake enn de som ammer. Men jeg har også hørt om de som ammer og får en tilbake raskt også.. det svaret var vel rimelig difust, men du skjønte kanskje hva jeg mente? Jeg hadde nok uansett villa sjekka om jeg var gravid om jeg var deg.
melkekua™ Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Kommer litt an på om du ammer.....noen får mensen selv om de ammer også (bare for å si det). Jeg fikk tilbake mensen etter jeg sluttet å amme mine, med første kom den etter 2 uker etter ammeslutt. Med de 2 andre ungene kom mensen 1-2 mnd etter ammeslutt. Innen 1 år har vel de fleste fått den igjen.....
hippimamma Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2010 vi sliter med å få barn, så har bestemt og ikke begynne med prevensjon. ønsker gjerne flere barn hvis vi kan. Jeg er full ammer så det kan nok være derfor. :-)
Fire småtroll Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Forrige gang testet jeg positivt 13 mnd etter fødsel uten å ha fått tilbake mensen, så jeg ble gravid på første eggeløsning. Ble 21 mnd mellom jentene Denne gangen fikk jeg tilbake mensen 9 mnd etter fødsel, og det har nok med ammingen å gjøre. Det er mange som ikke får tilbake mensen før etter at ungen begynner med fast føde og trapper ned på nattammingen.
lille sprelle Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 fullammet - fikk tilbake etter ca 8 mnd.
Nurse80 Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Jeg fullammet begge mine, og fikk mens 4 uker etter fødselen med begge. Men det kan ta nærmere et år for noen.
Babyønske �� Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Jegg fikk den tilbake denne uka, 1 år og 14 dager siden fødsel. Ammer en del enda, så det er nok derfor den ikke har kommet før. Regner heller ikke med den blir regelmessig enda pga ammingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå