Gå til innhold

Ååå...Senja var ett fint navn :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppfinnsomme Pia Lykke. Geografiske navn er jo ikke så dumt...kanskje jeg må ta frem atlaset :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det fleip ?

Så sært.... er fra et sted like ved Senja og høres latterlig ut å kalle barnet sitt det.

Hvorfor skal så mange kjendiser kalle opp etter stedsnavn ?

hermer etter "store" utenlandske kjendiser.

Skrevet

Æ tror æ skal kalle sønnen min for Finnsnæs....

Skrevet

Å Finnsnæs va så fiiint og spesielt, han får nok ikke nåkken i klassen med samme navn, ikke min i allefall for han skal heite Birtavarre........hehe.....

Skrevet

Ka med dobbelnavnet Kauto-Keino? Eksotisk klang, og sjeldent, faktisk helt unikt!

Skrevet

Hvis du får en jente kan hun heter Skippaguri...

Skrevet

He he, nydelig! Men kanskje Cauto med C?

Skrevet

Er nå bedre å kalle jenta si Senja, enn Vibeke Klemetsen som har kalt sønnen sin Liam Texas.

Skrevet

Tjøtta? Rena? Vågå? Vega? Rana? (som faktisk er et ganske vakkert navn, vanlig i f. eks Libanon) Røa? Øra? Hitra? Lima? (for å være mer internasjonal) (Ekstra morsomt hvis man også har det som etternavn..) osv,osv. Men fra spøk til alvor, Senja er egentlig et pent navn, det bare klinger litt pussig for oss som kommer fra de trakter.

Skrevet

Senja er ikke bare et stedsnavn da. Også et gammelt finsk kvinnenavn. Jeg bor ved finskegrensen og her er det mange som heter Senja.

Skrevet

Synes hun kunne vært litt mer internasjonal og kalt ungen for Skandinavia...

Skrevet

Enig, Senja e jo litt provinsielt. Skandinavia eller Europa er kanskje bedre.

Skrevet

Cauto-keino *fnise*

Å bruke stedsnavn er forsåvidt ikke noe nytt, tenk på Beckhams Brooklyn feks.

Men det er vel ikke helt stilen min hehe ;) *Ooooossslloooo, nå begynner barnetven!"

Skrevet

He, he, Skippaguri blir nok ei jente som ikke går av veien for en fest. Enig i at Cauto-Ceino (med c) gjorde seg godt rent visuelt. Kanskje Senja får en bror som kan hete Cauto?

Søskenflokken Senja, Cauto og Skippaguri blir garantert husket!

Skrevet

Frøya høres bedre ut en Oslo som navn altså:-P (og Frøya er jo også et stedsnavn..;-))

Skrevet

Frøya er et jentenavn, men også ei øy ved Trøndelagskysten. Så det burde jo ikke være noen hindring i seg selv.

Men det er neppe mye brukt i nærområdet;)

Skrevet

Får jeg en sønn skal han hete Jokkmokk. Eventuelt Jokknokk.

Oppkalt etter foreldrenes yndlingsaktivitet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...