Gå til innhold

Stoor familiebil??

kittecat *guttutenpåoginni*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips til store familiebiler??

Vi trenger en bil der det er plass til to voksene, 1(2 etterhvert)barn og 1 hund(dachs)inkl bur da seff...og vogn:)

Noen med lignende erfaring?

Tusen hjertelig takk for alle svar jeg får:)

Mannen mine skal sjekke ut dette egentlig i kveld, men tenkte jeg skulle imponere han med å ha litt fakta før han kommer hjem fra jobb hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med vår Ford S-max!

Den er ikke veldig stor utvendig, så parkeringshus o.l er ikke noe problem, den er enkel og god å kjøre.

Det er en 7-seter, men setene legges lett ned så du bestemmer selv hvor mange seter du vil ha oppe.

Sommeren som var var vi på en ukes ferie med den bilen, to voksne, fire barn og en vogn. Det gikk helt fint, men vi hadde på skiboksen da ;)

Skrevet

Her drømmer mannen om en Mitchubitchi Grandis, som visstnok skal være ganske så stor.

Skrevet

Renault Grand Senic er stor, Ford Mondeo eller S-max.

Vi låner svigerfar sin bil nå og den er knallgod og stor, så hvis dere har veldig mye penger å legge i bil hadde jeg kjøpt den:-) VW Touareg. Koster vel en drøy mill ny;-))

Skrevet

Jeg har en Crysler Voyager! Om de lages nye ennå vet jeg ikke, men det er en vanvittig god bil! 7 seter som jeg kan plassere som det passer! Nesten!! ;) Kjørekomforten er bra.. Bare digger den!! Stor bil, men ikke så stor allikevel! Jeg får alltid plass til alt jeg skal ha med. Både voksne, barn, vogn, hund og bagasje/handleposer.. hehe..

Skrevet

Citröen C8, en fantastisk familiebil jeg ikke kan slutte å reklamere for. Vi var i Danmark i sommer, med 3 barn i barneseter, to voksne. I bagasjerommet hadde vi sykkelvogn, tvillingvogn, to barnesykler, kjøleboks, mat, bagasje. Takboks med kofferter, og 3 sykler hengende bak... og alle hadde mer en god plass! Skyvedører med knapper på nøkkelringen, veldig fantastisk praktisk... Så slipper du å legge fra deg alt for å åpne døra.

Skrevet

Citröen C8 selges visst ikke i Norge lenger, men Peugeot 807 er samme bilen (samarbeidsprosjekt). Super familiebil!

Skrevet

Ja like biler. Jeg kjøpte min brukt i fjor, som hadde vært en kontorbil før... Med navigator, innebygd telefon, dataskjerm i taket, stikk kontakt under setene, 7-8 seter som flyttes som man ønsker. Meget praktisk!

Skrevet

Tusen takk for hjelpen:)

Flere forslag noen??vil se på flere...

Har informert far i huset men ser ut til at jeg må sloss litt med han hihi...ha er mer for en passat eller noe...men jeg vil ha en som jeg sitter høyt og har romslig luftplass inni hvis dere skjønner;)

Skrevet

Vi har en Ford Mondeo 2008 modellen.. Det var det året Mondeoen kom med en skikkelig oppgradering på utseende og plass... Vet at mondeoen har kommet som en av de beste ut i test på kjøreegenskaper, plass, comfort og sikkerhet.. Stor og fin bil med masse av plass, som er i tillegg veldig god å kjøre;-)Vi har hatt 3 voksne i baksetet på denne bilen, uten at det ble dårlig plass der!! 2 godt voksne mannfolk og en dame, de skrøt veldig av plassen i bilen, syntes ikke det var trangt å sitte så mange der.. Og bagasjerommet er svæært!

Ellers anbefaler jeg passat stasjonsvogn, prøvekjørte en for litt siden, 2010 modellen, sinnsykt god bil å kjøre, pluss at det var en helt genial løsning når man la ned setene i baksetet, slik at de ble helt plan på linje med bagasjerommet, fikk ikke den "dumpen" opp igjen som andre bilder har..Litt lettere når man skal ha med store ting osv..Pluss at det også er god plass bak i bagasjerommet, lett å stable vogn, bagasje osv..

Anbefaler på det sterkeste disse 2 bilene!=)

Skrevet

IKKE Opel Zafira i hvert fall!!!

Skrevet

Sjekk ut Ford S-max. den er super!!! har ikke angret ett sekund på at vi kjøpte den og vi sjekket ut mange biler!

en viktig ting for oss i tillegg til at den skulle være romslig var sikkerheten! og det skårer denne veldig bra på. den ble kåret til årets bil i europa i 2007 ! og har fått mange priser- les litt om den på nettet:)

det er ikke den billigste bilen men den er verdt pengene!

lykke til med bilvalg!

Skrevet

Det eneste man må være obs på med S-Max er at den har oppbevaringsrom i gulvet foran baksetene, slik at det kan være vanskelig å finne et bakovervendt sete med støtteben som ikke treffer lokket (det er nemlig for svakt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...