Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Og hun kommer snart. Det er så slitsomt. Vi er kjempegode venner fra barndommen. Begge vi jobbe skift, slik at vi møtes ikke så veldig ofte, ca 2 gr pr mnd pluss minus. Da kommer hun til meg 10-11 tiden og går kl 15. Selv om vi er gode venner får jeg meg ikke til å si fra heller. Nå har jeg to små barn i tillegg, og jeg merker at når hun går er jeg helt puffet. Vi har det koselig altså, men det tar på. Får f eks ikke gjort noe husarbeid- det flyter etter ungene mine(hennes er ikke med). Jeg vasker ikke klær eller noe. Kjenner at jeg gruer meg litt til å ofre denne dagen. Skulle helst tatt meg av barne mine og tatt en tur ut!!!!!!!! Frustrasjon!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Hør med henne om dere ikke skal gå en tur ? Da er det vel naturlig at hun reiser når dere kommer tilbake. eller da kommer hun kanskje inn igjen og sitter enda lenger, ser på det som en ny"økt "? Huff ikke lett den der. Du kan kanskje ta en spansk en med at du har en avtale kl ...
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Glad ikke du er min venn.. viss dere er så gode venner å bare ser hverandre to ganger i mnd kanskje ?? så vil du heller gjøre husarbei å ta ungan med ut en å snakke me ho??
Anne-B. Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Øh, og dette har du ikke tid til en eller to ganger i måneden? Du er bortskjemt, du. Og utakknemlig. Dårlige unnskyldninger. Evt. har du så sterke hverdagsnevroser ang. vasking og rydding at du egentlig bare har godt av å bli tvunget til å sette deg nedpå. Eller kanskje dere egentlig ikke er så gode venner som du sier? Gode venner er man bare glad for å få besøk.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Synes ikke det var sååå lenge jeg da...! Jeg kunne fort gjort vært din venn =S Håper ikke vennene mine tenker sånn om meg. Hvis det ikke passer med besøk eller de skal noe annet regner jeg med at de sier ifra til meg, og ikke irriterer seg over meg.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 "Ikke så veldig ofte" og "to ganger i måneden" rimer dårlig.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Eller hvis dere er så gode venner, så kunne du lett ha startet en maskin mens hun satt der. Så vanskelig er det ikke, hi.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Folk jeg ser "ikke så veldig ofte" er folk jeg ser max en gang i kvartalet, og kanskje ikke mer enn en gang i året.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 slapp av.. synes ikke du er en dorlig venninne bare fårdi du har andre ting du ønsker å bruke dagen din på enn å sitte hele dagen å skravle.. Men det du kan gjøre er jo å si at i ett halv to tiden skal dere gå en tur, så kan hun bli me om hun vil? Jeg har en venninne som er litt lik, hun kommer i elve tiden å blir så lenge hun klarer. å jeg lager gjerne middag hver dag til min mann som kommer hjem i fire tiden, så da først ( når jeg sier nei nå må jeg bynne med maten) så bruker hun å bynne å kle på seg ol, å sier til gutten sin : nei nå blir vi vist hevet ut ol.. hehe.. så er hun kansje ute av døra etter 30-60 min noen er bare veldi glade i å være llennge på besøk du må bare si at du har andre ting du skal gjøre den dagen oxo, å vis du tenger å sette på en maskin klær så tar jo ikke det mer enn fem min, så da gjør du det. lykke til!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 For det første synes jeg ikke et besøk fra 11-15 er lenge jeg da, når det er snakk om 'kjempegode venner'.. For det andre skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan gjøre unna litt husarbeid mens hun er der, om dere er så gode venner som du sier? For det tredje, når ser gode venner sjeldent, synes jeg man kan bruke tiden på dem når de først er der- andre ting kan vente til senere. For det fjerde, hva er problemet med å sifra til henne at du ikke har tid til et så langt besøk fordi du har ting du skal gjøre? Til sist, har hun ikke ben å gå på hun da, så hun kan være med på tur? Forstår rett og slett ikke problemet jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 I mine øyne er du utrolig utakknemlig. Vær glad du har venner.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #13 Skrevet 29. januar 2010 Er det slik at du MÅ gjøre husarbeid hver eneste dag, hi? For ellers kunne du tatt husarbedet før, så slipper du å tenke på det når hun kommer på besøk. En 4 timers besøk er ikke lenge, hvis dere bare sees 2 ganger i mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #14 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har også en venninne som kan komme og sitte timesvis og prater. Men det syns jeg bare er koselig. Dessuten så sørger jeg for å gjøre det mest nødvendige husarbeid før hun kommer, slik at vi får da tid til å sitte ned og chatter. Ikke verre enn det altså...
Hellobaby Skrevet 29. januar 2010 #15 Skrevet 29. januar 2010 Enigmed lilleva esker lillejenta si. Høres ut som du egentlig ikke liker henne, eller at du har tvangsnevroser når det gjelder husarbeid. 2 ganger i mnd må du da kunne ofre på din gode venninne, hvis du i det hele tatt setter pris på henne!
V.A.B Skrevet 29. januar 2010 #16 Skrevet 29. januar 2010 Ofre dagen? Halloo, det er ikke mye å sitte 4 timer med ei god venninne å prate to ganger i mnd? Vi er venninner som gjerne tilbringer hele dagen sammen, og det er ikke verre enn at jeg foreslår at vi sammen kan tusle en tur ut eller jeg sier fra at nå må jeg sette på en maskin eller begynne på litt middag, så du får holde meg med selskap eller se på tv i mens. Enkelt og greit.
soleia Skrevet 29. januar 2010 #17 Skrevet 29. januar 2010 Oj, eg kunne vore den veninna der. Synes det er kjekt å vere på og få besøk. Det hender ofte eg er ute og går tur med veninner, ville ikkje vorte skuffa om eg kom på besøk og den eg besøkte foreslo å gå ut med ungane. Ikkje hadde eg vorte fornærma om veninna mi sette på ei maskin med klede medan eg var der heller. Det er jo fort gjort, og jobben gjer seg medan ein tek ein kopp kaffi og skravlar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå