Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Og hun kommer snart. Det er så slitsomt. Vi er kjempegode venner fra barndommen. Begge vi jobbe skift, slik at vi møtes ikke så veldig ofte, ca 2 gr pr mnd pluss minus. Da kommer hun til meg 10-11 tiden og går kl 15. Selv om vi er gode venner får jeg meg ikke til å si fra heller. Nå har jeg to små barn i tillegg, og jeg merker at når hun går er jeg helt puffet. Vi har det koselig altså, men det tar på. Får f eks ikke gjort noe husarbeid- det flyter etter ungene mine(hennes er ikke med). Jeg vasker ikke klær eller noe. Kjenner at jeg gruer meg litt til å ofre denne dagen. Skulle helst tatt meg av barne mine og tatt en tur ut!!!!!!!! Frustrasjon!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Be henne med!! Spør om det ikke plager henne at dere går en tur ca kl 1200 eller 1300.. unnskyld deg å si at du må bare gjøre sånn og sånn ved de tider du føler at hun burde gå..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Du høres ganske sær ut. Du kan jo sette på vaskemaskina og gjøre div husarbeid som haster selv om hun er der og dere kan jo også gå ut sammen med ungene. Ser ikke problemet her.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Ja,her kan du takke deg selv.! Hvordan skal hun vite at hun er "i veien" når du later som ingenting, og heller ikke gjør noen forsøk på aktiviteter mens hun er der? Det er jo ikke verre enn at du sier: "Jeg trenger virkelig litt frisk luft i dag, skal vi ikke ta oss en tur ut med ungene?" eller "jeg må bare få gjort litt husarbeid innimellom, jeg, bli med ut på kjøkkenet/vaskerommet/badet og hold meg med selskap."
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Ser heller ikke helt problemet her. Du trenger da ikke så sitte hele tiden og prate med henne hele tiden. Går da fint an å gjøre litt småting innimellom. Som sagt, dere er barndomsvenninner, ikke akkurat en kongelig gjest som trenger å bli underholdt hele tiden. Jeg har gjort det selv flere ganger når jeg får besøk av venninner. Dem overlever det.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 siden du ikke ser henne så ofte så er det ikke noe problem å sette husarbeid åsånt til side noen timer.. å du kan jo bare si at du hadde tenkt å ut med ungene en tur, så får hun nå jøre hva hun vil.. om hun blir med eller ikke.!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Jeg hadde også satt på vaskemaskinen, ryddet og gjort annet forefallende mens hun var der. Når man er på besøk hos andre i 4 timer kan man ikke forvente at de skal sitte ned og skravle hele tiden. Det er ikke verre enn at du f.eks sier "Sorry, men jeg må bare få ryddet litt unna her - er litt på etterskudd med husarbeidet" eller noe i den duren.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Send henne til meg du Hvis du ikke har tid til å bruke noen timer to ganger i måneden på henne så kan jeg sikkert gjøre det...høres koselig ut
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Luksusproblem:) Kan du ikke ta husarbeidet på kvelden da, eller neste dag?! Alle kan hoppe over klesvasken en dag innimellom.. Synes ikke hun var såå lenge på besøk heller jeg da, synes det er mer irriterende med de som kommer og sitter en time før de må gå igjen..får jo såvidt komt i gang med samtalen da. Men så kjenner jeg ikke venninna di da, kommer jo an på hvordan hun er som person også. Om hun er lett å snakke med feks. Litt slitsomt å sitte og snakke med noen i 4-5 timer hvis samtalen går treigt:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Alt man skal klage på. Synes du virker veldig sær. Er det virkelig så ille å få besøk i noen timer et par ganger i mnd?? Tenk på henne, som tror at du synes det er koselig med besøk, også synes du egentlig at du ofrer en dag. Skikkelig god veninne du....
petite fleur Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Hvis noen blir sittende så lenge som i 4 timer (heldigvis skjer det ekstremt sjelden), hadde jeg gjort husarbeid og foreslått en tur ut. Folk kan ikke forvente at man skal bruke halve dagen på dem. Jeg synes ikke du er sær (folk her inne synes vel jeg er sær som ikke liker å sitte å skravle i 4 timer, men det bryr jeg meg fint lite om....), men kanskje litt for redd til å si fra. Prøv å snu trenden, du er ikke frekk om du gjør husarbeid eller foreslår en tur ut :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå