Gå til innhold

brystvorterulling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som har startet fødselen med brystvorterulling? jeg har hørt 20 min med lett rulling så får en riier, så fortsetter de hvis du er moden..

noen som vet?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er litt skeptisk til dette. Spurte jordmor på kontroll om man burde gni brystvortene før fødsel for å herde dem litt i forhold til amming. Hun sa da at dette anbefaler ikke jordmødre at man gjør lengre, fordi det å stimulere brystvortene kan sette fødselen kunstig igang. Kan godt hende det fungerer for noen, men tror man kan ende opp med veldig mye maserier uten at det skjer noe mer, fordi man ikke er moden enda. Eller at fødselen tar veldig lang tid, nettopp fordi man egentlig ikke er helt klar.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg i alle fulle fall ha rådført meg med jordmor før du evt prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke la naturen gå sin gang? Babyen kommer når den er klar. Ikke bruk penger på bringebærte, akupunktur eller hør på rare kjerringråd...

 

Skulle noe av dette virke - og dere føder før den lille er klar tror jeg dere får en unødig tøff start på mammarollen. En baby som er mindre enn den bør, dere må amme oftere (det blir kanskje mer slit og få til amming), babyen er kanskje mer utsatt for smitte...

 

Vist er det slitsomt nå på slutten, men tenk på dette som en innspurt. Vi er snart i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt med "dommedags-profetier" fra 15.23 her...

Er enig i at naturen må få gå sin gang, men finnes det enkle knep for å gjøre ting lettere eller enklere så er da det bare fint :-)

Man starter jo feks ikke med modnings- eller igansettingsakupunktur før det er rette ukene for det.

Og om man føder et par uker før termin er ikke babyen skrøpelig av den grunn!

 

Eks akupunktur kan gjøre fødselen lettere og kortere - jeg for min del syns ikke det høres så fryktelig dumt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk vaselin eller en feit krem og masser puppene/brystvortene det hjelper kanskje på noen. Og har du termin i februar, er det ikke noe farlig om barnet skulle komme 1dag - 3uker før:) Han/hun er jo ferdig utviklet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...