Gå til innhold

Dere som har flaskebarn


kruta78

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg ammer ikke, så snuppa mi har fått mme på fulltid siden hun var 4 dager gammel. Hun har alltid spist ca hver 3-4 time. Nå er hun 4 mnd og spiser 5 ganger for dagen, ett av måltidene er om natten. Hun får fast føde en gang for dag, da gir vi moste grønnsaker. Det hun liker best er most avokado med banan rørt ut i mme, men vi gir henne også most potet og gulrot, eller potet og brokkoli, også rørt ut i mme. I tillegg elsker hun å suge på agurkskiver hehe :-)

 

Avokado og banan er kjempelett å ta med i veska, men jeg lager også opp større prosjoner med grønnsaksmos som jeg fryser ned i små bokser, og så kan jeg ta opp en boks når jeg skal ut, og la den tine i stelleveska. Etterhvert skal må de små få i seg mer fett og proteiner. Om de får avokado får de i seg det de trenger, men om det er moste rotgrønnsaker så blander jeg i litt kvalitets olje som kaldpresset olivenolje, udo's choice o.l Etterhvert skal j begynne å blande i kjøtt/fiskekraft, linser, bønner osv...Er og lurt å ha oppi en eggeplomme, malte nøtter og andre ting rikt på sunt fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig opp og ned. Om morgenen spiser hun gjerne 250 ml og så kanskje 125 ml til. Men så kan det gå mange timer til neste gang hun er sulten. Spiser endel fra kl 18 til 21, akkurat som om hun fyller på til natten. Hun er litt sånn "klattespiser", kan spise en halv flaske her og der i løpet av dagen, men spiser altså mest når hun har våknet og før hun sovner. Sover som regel hele natta gjennom, men hender hun våkner i 4-tida og da spiser hun kanskje 80 ml før hun sovner igjen. Vi bytta fra HIPP 1 til 2 nå, og merker godt at hun ikke trenger like store mengder mat i løpet av dagen nå for å bli like mett.

 

Begynte å gi litt mat for noen uker siden, men hun har ikke vært veldig interessert så jeg droppa det igjen. Nå får hun litt frukt innimellom, feks eple og gulerøtter, kokt og most. Eller mango. Eller sånne Fruit Break som HIPP har, de går ned. Men grøt, potet og brokkoli vil hun ikke ha, ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna: Er det fersk mango du gir? Hvordan blir hun i magen etterpå? mango er jo rikt på jern, så det burde jeg prøve på Hedda også. Av frukt har hun kun fått banan til nå, men kjøpte epler og pærer idag som jeg skal teste på henne. Men mango hadde jeg ikke kommet på om du ikke hadde sagt det :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas spiser 5-6 måltider per dag, spiser som regel ca 165 ml med bare mme. Han får også kun grøt 1-2 ganger, da drikker han vann samtidig. Han får også mme med 1 skje grøt i før han legger seg på kvelden.. Vi har ingen nattmåltider. Sover fra 7-7:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas spiser 5-6 måltider hver dag, ca 165 ml. Har også 1-2 måltider med kun grøt, da drikker han vann. Han får også mme med 1 skje grøt oppi før han legger seg som kvelden. har ingen nattmåltider, han sover fra 7-7:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fersk spiseklar mango ja. Merka ikke noe spesielt på magen hennes, mer enn før. Hun er generelt litt rar i magen for tida, men det er kanskje ikke så rart? Mest ganske hard. Prøvde svisker i dag. Kjøpte svisker, kokte og blandet i grøten, men var null effekt på magen. Hun digga mango da, så skal prøve det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hedda likte ikke mango hun :-( Og det som er så rikt på jern... jaja, får finne på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...