Gå til innhold

Noen som har fått baby i uke 35?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 35+1 i dag og har siste dagen vært rar i kroppen. Utrolig sliten, veldig mye vann i kroppen, tung i hodet, svimmel og rar. Harr SF tidligere og er redd det er på vei igjen.

Noen som har fått baby i uke 35? Hvor store var de og hvor lenge lå dere på sykehuset før dere fikk reise hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok jeg ville vært svært obs da, og tatt kontakt med lege/føden! Sv.forgiftning er jo alvorlig, som du sikkert vet fra sist, så greit å få det sjekket!!! Vet om ei som fødte i uke 36, gikk helt fint det. Var kanskje på sykehuset en ekstra dag eller to....men det er jo veldig individuelt selvfølgelig!

Skrevet

Heisann,

Jeg fødte da jeg var 34+4 i Juli 2008. Alt gikk veldig fort og veldig bra. Hun var 44 cm og 2360 g. Vi var 7 dager på sykehuset.

Har hørt, på grunn av amming, at andre har vært opptil 4 uker på sykehus. Men jeg ga flaske og prøvde å amme henne så godt jeg kunne hjemme. For min del synes jeg det var viktigere å ha henne hjemme og bli kjent med henne enn at hun skulle ligge alene på sykehus bare fordi sykehuset vil at barnet skal klare å amme.

Det du opplever kan jo være hva som helst, men dersom du er redd for SF eller andre årsaker til at du kan føde for tidlig eller at noe kan gå galt hadde jeg ikke vært i tvil om å ta kontakt med legen. Det vil du ikke angre på uansett, selv om det nok ikke er noen ting galt med deg eller lille baby ;-)

Dette går bra, masse lykke til :-)

Skrevet

Ja fikk baby i uke 29 forrige gang og de "masa" masse om amming. Han klarte ikke å ta puppen helt. De på sykehuset mente han først skulle få pupp, så resten på flaske og så måtte jeg pumpe meg etter det igjen. En mannelig overlege på intensiven sa tilslutt at nå var det på tide å gi opp amming. Jeg kom til å bli helt utslitt. Når han fikk flaske og bare flaske gikk det 3 dager så hadde vi prinsen vår hjemme :)

Ja skal til legen nå etterpå. Må bare vente på at mannen min skal komme hjem for å passe på sønnen vår på 1 år. Orker ikke dra han ut i bilen nå. Kommer til å være utslitt før jeg har fått på han klær.

Skrevet

Lykke til! He he, kjenner til det med påkleding av barn og ut og inn av bil, høygravid og fin.... Puuuuhhhh!

Du får oppdatere oss da!

Skrevet

Så bra at legen sa det til deg også! Selvfølgelig ønsker man å amme hvis omstendighetene er rett, men synes ikke man skal la det overstyre alt og bli helt utslitt.

Det høres ut som det gikk bra med den lille, selv i uke 29. Uansett hva som skjer denne gang så går det fint nå også! God tur til legen :-)

Skrevet

Da har jeg vært hos legen. Hadde 1+ på prot og tok blodtrykket 3 ganger. Høyeste var 160/80. Han kunne ikke si om det var noe på gang, måtte bare ta en dag av gangen og slappe av. Noe som ikke er så lett når man har en hjemme på 13 mnd som ikke går enda. Hvis ikke jeg var i bedre form til mandag så måtte jeg ta kontakt med legen igjen sånn at han kunne sjekke verdiene mine.

Ja jeg er helt enig i at man ikke skal amme for en hver pris. Jeg pumpa meg en god stund, men fikk mindte og mindre melk. Orka ikke pumpe på natta siden han først skulle ha mat og ny bleie så skulle jeg pumpe meg 10 min på hver pupp i tilegg. Gikk jo helt i koma en periode. Det bare stoppa seg selv. Håper å kunne få til amminga med den nye babyen da :)

Ja lille gutten vår har det veldig bra. Er frisk og rask og ligger ikke etter i forhold til utvikling heldigvis. Så vi har vært veldig heldige. :) Han krabba når han var 7 mnd og 1 uke (etter termin) og gikk tidlig rundt bordet. Gleder meg til han begynner å gå uten å holde seg i noe. Blir litt enklere i forhold til ny baby. Må nok smøre meg litt med tålmodighet enda. Han er jo egentlig bare 11 mnd. Skulle kommet til verden 23 februar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...