Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Fikk plass i en barnehage med islamsk formålsparagraf. Var og besøkte denne og tenkte i utgangspungtet ikke så mye på dette. I barnehagen var mitt barn det eneste norske og de leste fra koranen flere ganger i uken. De ansatte var heller ikke norske. Jeg takket nei jeg. Har barnehageplass i en annen bydel, ønsker å bytte nærmere der vi bor. For min del gjør det ikke noe med flerkulturelt miljø. Hva betyr egentlig islamsk formålsparagraf? Min sønn skal ikke være den eneste norske. Vi bor tross alt i norge. Er dette urimelig å tenke av meg?
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Du kan jo be om en kopi av formaalsparagrafen de jobber etter. Men jeg antar at det gaar ut paa litt av det samme som "kristne" barnehager, at barna skal laere om islamsk tro i barnehagen. Da inngaar vel Koranlesning vil jeg tro. I hvert fall led min soester seg gjennom daglige sesjoner med bibel da hun var liten og gikk i en kirkebarnehage. Ellers forstaar jeg deg godt med tanke paa at du gjerne vil ha andre norske barn i barnehagen
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Hadde nok takket nei jeg også... Både pga religion og fordi jeg ikke ville hatt barnet mitt som det eneste norske barnet der. Og jeg ville ikke hatt barnet mitt i noen annen barnehage heller der de hadde drevet noen form for forkynnelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå