Gå til innhold

Er det noen som får ekstra oppfølging nå de siste ukene?


Adrian07♥ Sofie10♥

Anbefalte innlegg

Jeg skal på ekstra UL i uke 32, og kommer nok til å få i uke 36 også. Med førstemann fant vi ut at enten morkaka eller navlestrengen hadde sviktet på slutten, og at lille gutt hadde mistet en del kroppsfett. Han hadde mye større hud i forhold til vekta si. Jeg hadde greit med melk, så han la på seg fort, men det kunne ha gått galt hvis jeg hadde hatt han lenger i magen. Han ble født på termin.

Er veldig glad for at jeg blir hørt ang dette, og at jeg får estra oppfølging de siste 8 ukene..

Har jo veldig lyst til at alt skal være bra helt fram til fødselen og at fødselen skal være kontrollert. med en frisk lita jente som kommer ut :)

 

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JM ringte idag og ville jeg skulle komme på ekstra time fordi hun synes lillegutt er litt liten. (Skjønner egentlig ikke hvorfor, siden jeg har blit nesten like tong som en hest :))

Har vært ganske mange turer hos henne, selv om jeg har hatt et fint og problemfritt svangerskap. Men synes det er greit med så tett å fin oppfølging av henne.

Er i uke 31 nå, så det begynner vell kanskje å bli mere normalt å dra oftere på kontroll. Håper bare alt er bra, og som hun sa, det er jo ikke alle som trenger å føde en baby på 4 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på kontroll på fredag og da er jeg veldig spent, har hatt veldi vondt i både rygg og mage i det siste, så her krysser jeg fingrer for at alt er bra:) Regner med å bli 100% sykemeldt ut svangerskapet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også ekstra oppfølging med ultralyd frem mot termin da morkaka avslutta jobben litt for tidlig under forrige svangerskap. Sønnen min ble tatt med keisersnitt en uke før termin med veldig stort skinn og ikke noe fett under huden.

Jeg er nå i uke 31 og skal på ny ultralyd til fredag. Godt at man blir fulgt opp i slike situasjoner, men samtidig har jeg jo erfart hvor viktig det er at man kjenner på bevegelser og signaler som babyen gir oss. Jeg var ikke så fokusert på det i mitt forrige svangerskap. Kunne fort ha endt galt, akkurat som du opplevde med Adrian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ekstra UL-oppfølging på grunn av forliggende morkake. Hadde ekstra UL-kontroll i uke 30 og må tilbake på ny UL i uke 34. Må også til ekstra blodprøvesjekker hos lege fordi jeg er rhesus-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mangebarnsmamma

Har UL hver 6.uke pga behandling mot lavt stoffskifte; de skal følge med på om babyen vokser nok. Tar også stoffskifteblodprøver hver 4. uke. Godt å bli fulgt opp synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mangebarnsmamma

Har UL hver 6.uke pga behandling mot lavt stoffskifte; de skal følge med på om babyen vokser nok. Tar også stoffskifteblodprøver hver 4. uke. Godt å bli fulgt opp synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mangebarnsmamma

Har UL hver 6.uke pga behandling mot lavt stoffskifte; de skal følge med på om babyen vokser nok. Tar også stoffskifteblodprøver hver 4. uke. Godt å bli fulgt opp synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ekstra oppfølgning av jordmor siden etter ordrinær ul for å følge med vektøkningen min, kvalme, depresjon, bekkenløsning ol. Så har gått til henne annen hver uke, og hatt en time noen ganger lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er førstegangs har jeg ikke hatt noen spesiell oppfølging, foruten at jeg hadde endel ultralyder i begynnelsen for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Har ikke mensen til vanlig, så de måtte måle for å finne ut hvor lang babyen var.

Men neste tirsdag skal jeg på ultralyd igjen, for er litt småbekymra for magen min har bare vokst 1cm den siste mnd. Det syns jeg var utrolig lite. Så jordmor skal ta å måle lengden på babyen osv. Håper alt står bra til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til hyppigere kontroller fremover pga seteleie sist, og har seteleie/tverrleie denne gangen også ser det ut for. Er i uke 30, så det kan fortsatt løse seg helt fint av seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på extra UL i uke 32. er i uke 29+5 nå. Morkaka lå litt langt nede så er bare for å dobbeltsjekke at den har steget. Bortsett fra det så skal jeg følge vanlig JM-timer. Formen er såpass fin og prøvene viser ikke noe unormalt så tror ikke det blir ekstra oppfølging på meg. Blir lei av å springe frem og tilbake til JM, lege osv osv uansett så er lykkelig for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 30 og skal fra nå av gå hver andre uke pga svangerskapsgorgiftning i forige svangerskap. Alt ser bra ut til nå heldigvis:) Begynte med høyt blodtrykk i uke 33 sist og ble satt igang i uke 37 da det også var proteiner i urinen. En stor og frisk gutt:)

Ble også sykemeldt 20% da jeg har en krevende jobb. Formen er veldig fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snev av kløe og fått påvist høye galleverdier tidligere i svangerskapet + at jeg hadde det sist svangerskap, så får månedlige kontroll m/UL og blodprøver på sykehuset. Heldigvis har gallesyrene roet seg ned, så jeg slipper medisiner for øyeblikket.

 

Ellers går jeg til jm for kontroll og lege pga sykemelding for bekkenet.

 

Har også fått ekstra samtaler på sykehuset med jm på føden pga av en kjip fødselsopplevelse sist og har nå fått innvilget keisersnitt i uke 38 om ikke fødsel starter selv før det. Var temmelig klar i uke 37 sist, så jm mener det er sannsynlig at jeg skal føde tidlig fra naturens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...